شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه یزد/ آیت الله ناصری

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر این که امام خمینی(ره) ما را به خدا رساند، بر ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و گفت: در جامعه امروز «هدف زندگی» فراموش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، ظهر امروز در همایش ملی «سبک زندگی و سلامت» در یزد، با بیان اینکه سبک زندگی یک معنای وسیعی است اظهار داشت: سبک زندگی مقدمه و قبل از آن هدف زندگی است که اگر کسانی بخواهند در سبک زندگی بحث کنند، به هدف زندگی توجه نکنند مباحثشان ناقص خواهد بود و زمانی که به هدف زندگی نرسند نمی‌توانند سبکی هم برای آن انتخاب کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: سبک زندگی یعنی شناخت مضرات کار و انتخاب احسن برای پیشرفت بهتر است و انتخاب بهتر و برتر در سبک زندگی مقدمه‌اش شناخت هدف زندگی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای زندگی در انسان‌ها دو حالت دارد یکی جنبه‌های فیزیکی و دیگری روحانی و معنوی است، افزود: جنبه روحانی، معنوی و الهی که در آن فکر و تفکر، عشق و علاقه است که در انسان افقی برای خودش دارد و باید در این دو بُعد فکر کرده و سبک زندگی را طرح‌ریزی کند.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه جهان امروز با پیشرفت تکنولوژی و علم و ...، مغفول ماندن هدف زندگی را در پی داشته است اظهار کرد: انسان در زندگی خود برای سالم ماندن ورزش می‌کند، خوب غذا می‌خورد و کارهای بسیاری انجام می‌دهد، و سیاست‌مداران دنیا نیز در حال تلاش هستند و به جان هم افتاده اند و در دنیای استکبار در حال ربایش از یکدیگر هستند ولو اینکه طرف مقابل نابود و از بین برود، پس با این تفاسیر باید پرسید که آیا آن‌ها که تمام این کارها را انجام می‌دهند، می‌تواند هدف زندگی باشد؟

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: انسان‌ها اگر عقل خود را بکار گیرند و فکر کنند که برای چه به دنیا آمده اند، به دنبال تخریب و نابودی دیگران نمی‌روند.

امام جمعه یزد افزود: اگر زندگانی بر این سبکی که دنیا در حال پیش رفتن است، استوار بماند، برای هیچ است و تمام برنامه‌ریزی‌های برای زندگانی و لذت موقت و هیچ اثر و فایده‌ای هم در پی ندارد.

وی با بیان اینکه اسلام تفکر و تعقل را در زندگی از انسان می‌خواهد گفت: خداوند می‌فرماید انسان‌ها با تفکر و تعقل می‌تواند به رشد و تعالی برسد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه سیستم آموزشی کشور سیستم فکری نیست، افزود: سیستم حفظ کردن نزدیک به 50 سال است که بر کشور حاکم است و بعضی از ما پس از چند سال درس خواندن می‌بینیم که تمام مسائلی که در یاد دارد، حفظی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه برای سبک زندگی باید دو مقوله فکر کردن و تعقل یعنی انتخاب بهتر را سرلوحه کار خود قرار دهیم، گفت: اگر می‌خواهید در سبک زندگی به آسایش و آرمش برسید باید دنبال هدف باشید، زیرا خداوند برای خلقت انسان‌ها و مخلوقات هدف گذاشته است.

امام جمعه یزد در پایان با اشاره به اینکه کشور ما با انقلاب اسلامی خداوند را ملاک اعمال و رفتار خود قرار داده است، گفت: امام راحل با شکست دشمنان ما را به خدا رساند و اسلام را در کشور حکم فرما کرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha