پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دولت الکترونیک

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد کمرنگ کردن فساد اداری، تسریع در روند اجرای خدمات و برطرف کردن زنجیره‌هایی که توان پاسخگویی ندارند را از مهمترین ویژگی‌های تحقق دولت الکترونیک در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد کاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، امروز در ششمین جلسه مجمع بسیج استان یزد با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها حدود 80 درصد ظرفیت کاری دستگاه‌های مختلف استان بلااستفاده است، اظهار داشت: متأسفانه فقط 20 درصد نیروهای اداری دستگاه‌ها فعال هستند که یک معضل به حساب می‌آید.

عضو هیئت رئیسه مجمع عالی بسیج استان یزد یکی از مهمترین معضلات امروز سیستم اداری استان و کشور را بوروکراسی و دیوان سالاری دانست و گفت: باید با تدوین برنامه‌های راهبری و کاربردی نسبت به رفع مشکل سیستم اداری اقدامات لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات و معضلات سیستم اداری کارهای بسیاری می توان انجام داد، اضافه کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اینترانت در کشور می‌تواند این مشکلات را حل و فصل کند و امنیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی ما وابسته به راه‌اندازی این شبکه است که البته باید در سه بخش تأمین زیرساخت‌ها، تأمین نیروی متخصص و تولید محتوا برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام گرفته بیش از 700 مورد خدمت در دستگاه‌های مختلف با تحقق دولت الکترونیک امکان انجام دارد که باید نسبت به فراهم سازی زیرساخت‌های آن نیز در کشور توجه شود.

عضو هیئت رئیسه مجمع عالی بسیج استان یزد، کمرنگ کردن فساد اداری، تسریع در روند اجرای خدمات و برطرف کردن زنجیره‌هایی که توان پاسخگویی ندارند را از مهمترین ویژگی‌های تحقق دولت الکترونیک در کشور عنوان کرد.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در پایان خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای بر این باورند که با راه‌اندازی شبکه ملی اینترانت افراد بسیاری بیکار می‌شوند، باوری اشتباه و نادرست است و مسئولان باید با ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک شرایط لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و تسریع در ارائه خدمات را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha