پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  مجتبی مصباح یزدی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: در سلامت معنوی باید کارکرد اساسی انسان بررسی شود و ببینم که به چه دلیل خلق شده و به چه دلیل باید کار خود را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین  مجتبی مصباح یزدی امروز در پنجمین همایش سلامت معنوی که امروز در قم برگزار شد گفت: در مورد سلامت معنوی بارها صحبت شده و امیدواریم بتوانیم در گسترش این موضوع مهم و اساسی در جامعه بکوشیم.

وی با اشاره به راهکاری ارتقا سلامت معنوی گفت: اگر یکی از دستگاه های بدن را خارج کنیم و ببینیم سالم است یا نه، نسبت به کل بدن می سنجیم و زمانی که در بدن است تمامی پارامترهای آن را بررسی می کنیم به دلیل اینکه آن سیستم برای انسان با آن جایگاه خاص است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در سلامت معنوی باید کارکرد اساسی انسان بررسی شود و ببینم که به چه دلیل خلق شده و به چه دلیل باید کار خود را ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی بیان داشت: اگر می خواهیم سلامت معنوی را ارتقا کنیم باید در گسترش بینش آنها کوشیده و عادت ها و خلق و خوی اشتباه را باید تغییر داد.

این پژوهشگر حوزوی  ابرازد اشت: باید عوامل و موانع سلامت معنوی را از بین برد و اجازه ندهیم که به سلامت معنوی خدشه ای وارد شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه کارها در حوزه سلامت معنوی باید با دخالت نیروی انسانی باشد و باید در تربیت و خودسازی آن انسان بکوشیم.

وی بیان داشت: برگزاری این نشست ها کمک می کند تا همگرایی فکری ایجاد شود تا کارهای موازی و یا با اهداف غیر ایجاد نشود و از سوی دیگر باید دانش اولیه ایجاد کرده تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی عنوان داشت: سلامت معنوی اسلامی بر اساس مباحث اسلامی است و باید متون با نظارت افراد حوزوی دنبال شود و از نظرات آنها نیز بهره گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha