چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دکتر غلامرضا مرندی

حوزه/ مرندی گفت: ما دست یاری به سمت روحانیت و حوزه های علمیه دراز می کنیم و از آنها طلب یاری کرده و امیدواریم که به با همفکری و همکاری هم به نتیجه مطلوب برسیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دکتر علیرضا مرندی در پنجمین همایش سلامت معنوی که امروز در سالن همایش های غدیر برگزار شد گفت: نمی توانیم از سلامت معنوی غفلت کرد و علم آن در دست روحانیت و مراجع است که باید از آنها استفاده کنیم.

وی عنوان داشت: غرب زودتر از ما به فکر سلامت معنوی افتاده و آنها همواره در راستای این موضوع کوشیدند هر چند که مباحث آنها متفاوت است، اما به این موضوع توجه دارند.

دکتر مرندی عنوان داشت: سلامت معنوی به موضوع چهارم در سازمان بهداشت جهانی به تصویب رسید اما ما غفلت کرده ایم و باید در گسترش آن بکوشیم.

وی ابراز داشت: سال هاست که کشورهای غربی سلامت معنوی را بر اساس آموزه های خود دنبال می کنند و کتاب هایی نوشته اند و اینها از آسیب هایی است که ما را تهدید می کند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران تصریح کرد: ما در قرون جدید هم از کتب آنها استفاده می کنیم و باید سلامت معنوی در راستای مسائل اسلامی و ایرانی خودمان گسترش یابد.

دکتر مرندی عنوان داشت: در تلاش هستیم این خلا را پر کنیم و ما علاوه بر سلامت جسمی مسئول سلامت معنوی انسان ها هم هستیم که نباید غفلت کنیم.

وی بیان داشت: مطالعات غربی نشان داده که همین مقدار که به سلامت معنوی توجه دارند، منجر به گسترش امید به زندگی و شفا و... شده است.

دکتر مرندی عنوان داشت: سلامت معنوی در توفیق جامعه و همچنین سلامت دنیا و آخرت موثر است و در آن تمامی مسائل عمیق معنوی بیان می شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: توجه به سلامت معنوی موجب نشات و گسترش مباحث دینی و علمی شده و تاثیرگذاری بسیاری در وجود انسان ها خواهد گذاشت.

وی گفت: تاکنون 100 جلسه گذاشته ایم و خدمت مراجع و روحانیت رسیده ایم و امیدواریم که خداوند توفیق دهیم که بتوانیم از نظرات آنها نیز استفاده کنیم.

دکتر مرندی گفت: ما دست یاری به سمت روحانیت و حوزه های علمیه دراز می کنیم و از آنها طلب یاری کرده و امیدواریم که به با همفکری و همکاری هم به نتیجه مطلوب برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha