سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
هنر هفتم - سینما

حوزه/ مستندساز و فعال رسانه ای: تصریح کرد: سینمای غرب و از جمله هالیوود ، اهداف سیاسی و اقتصادی نظام سلطه را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، روح الله رفیعی، طی سخنانی در نشست تبیین راهبردهای سیاسی، اقتصادی سینمای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز به همت انجمن سواد رسانه ای طلاب در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تبیین برخی از مهم ترین راهبردها و سیاست‌های رسانه‌ای غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سینما در ایران به لحاظ تاریخی از زمانی شروع به کار کرد که یک سینماگر هندی در کشورمان سالن نمایش احداث کرد و اولین دفترش هم در اهواز بود اما پس از مدتی دست به فعالیت های اقتصادی زد و این شروعی شد که تبدیل به یک کمپانی بزرگ شود.

وی افزود: البته این ظاهر قضیه است، چرا که بعد از چند وقت، این کمپانی توانست اعتماد حکومت وقت را به دست آورده و دلال ساخت استادیوم آزادی شود، کمپانی هندوجا استادیوم آزادی را با مبلغی در حدود 700 میلیون دلار ساخت که این مساله نشان از باورپذیری جامعه ایران از هندوجا دارد.

این فعال فرهنگی همچنین گفت: فعالیت های محدود سینماگران در اقتصاد امروزه به جایی رسیده که به وسیله صادرات لوازم التحریر و لباس و دیگر اقلام مصرفی، اقتصاد کل جهان را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی در ادامه به اهداف سیاسی سینماگران غربی در این خصوص اشاره کرد و افزود: سینمای غرب همیشه سعی کرده جامعه ایران را به عنوان تروریست القا کند و به این واسطه زمینه را برای فشار علیه ایران آماده کند، کما این که در مذاکرات اخیر و تحریم هایی که علیه ایران اعمال شد نیز میتوان این موضوع را رصد و مشاهده کرد.

رفیعی تاکید کرد: از این منظر سینمای غرب می کوشد نخست در جامعه هدف خود ذهنیت سازی کرده و به موازات آن سیاست های اقتصادی و نظامی خود را به پیش ببرد.

۳۱۳/۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha