پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت‌الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم

حوزه/ مسائل دفاعی و موشکی کشور امری بوده که ایران اجازه برجامی دیگر درباره آن نخواهد داد، آمریکا در مسئله برجام هسته ای امتحان خوبی نداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: نگاه مثبت قاطبه اهل سنت و فرق مختلف اسلامی به اهل بیت عصمت و طهارت

آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: نگاه مثبت قاطبه اهل سنت و فرق مختلف اسلامی به اهل بیت عصمت و طهارت و محبت به ائمه معصومین(ع) از جمله کانون ها و نگاه های مشترک مذاهب مختلف اسلامی در خصوص اهل بیت(ع) است.

وی افزود:بیش از 100 گزاره و صفت را  مذاهب مختلف اسلامی در تمجید، شان و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) ذکر کرده اند.

خطیب جمعه قم در خطبه دوم گفت:باید خدا را بر حضور پرشور مردم در 22 بهمن شاکر بود چرا که این راهپیمایی تمام دنیا را خیره کرد در حالیکه کشور در حال گذر ازانواع تحریم های ظالمانه بود.

امام جمعه قم افزود: شکوه، حضور و کیفیت راهپیمایی امسال در نوع خود کم نظیر بود، دستاورد این حضور پرشور افزایش بیشتر اقتدار، امنیت، وحدت ملی، همدلی، روح انقلابی و تجدید بیعت با امام و رهبری بود.

آیت الله اعرافی بیان داشت: حضور پرشکوه مردم در 22 بهمن، نفی مشکلات و ایرادت نیست، بلکه تجدید بیعت با آرمان هایی بوده که هرگز در دفاع از آنها کوتاه نخواهد آمد و از پا نخواهد نشست.

وی گفت: در سطح منطقه شاهد حوادث تلخ در قبال مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم هستیم که باید مجامع بین‌المللی برای آن چاره بیندیشند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: مسائل دفاعی و موشکی کشور امری بوده که ایران اجازه برجامی دیگر درباره آن نخواهد داد، آمریکا در مسئله برجام هسته ای امتحان خوبی نداد.

وی افزود: دفاعیات سران آمریکا از اغتشاشات اخیر در کشور و سران فتنه دخالت مستقیم در مسائل داخلی ایران است، تنفر عمیق ملت اسلام از ایالات‌متحده روزی کاخ های برافراشته آنها را به هم خواهد ریخت.

آیت الله اعرافی، مردم را به توجه به چند نکته دعوت و ابرازداشت: حضور مردم ضمن افزایش جایگاه در دنیا، تجدید بیعت با اصل نظام بوده و پیام این راهپیمایی به بدخواهان این نظام این است که مردم در دفاع از آرمان‌های خود از نظام و انقلاب دست نمی‌کشند.

وی مسئولان را از توجه به حواشی منع کرد و گفت: باید بازار ارز و مشکلات اقتصادی مردم را موردتوجه قرار داد و پاسخ مناسبی به این تجدید بیعت مردم در روز 22 بهمن داده شود تا بهانه‌ای در دست دشمنان و بدخواهان نظام داده نشود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به بررسی مسائل بین‌الملل پرداخت و بیان کرد: در عرصه بین‌الملل شاهد ظلم به مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم هستیم که باید سازمان ملل و کشورهای جهان چاره‌ای برای این ظلم وسیع کرده تا جلوی این‌گونه تجاوزگری‌ها در دنیا گرفته شود.

آیت‌الله اعرافی تجاوزگری اسرائیل به کشورهای مسلمان منطقه را غیرقابل‌تحمل دانست و تأکید کرد: اسرائیل در حال ضربه‌زدن به کشورهای مسلمان بوده و مسلمانان نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت عمل کنند و کشورهای جهان باید نسبت به تجاوزگری اسرائیل بیدار باشند.

وی مسائل دفاعی کشور را غیرقابل‌ مذاکره عنوان کرد و افزود: ما هر روز شاهد تحلیل کشورهای آمریکا و اروپا در مورد مسائل دفاعی کشورمان هستیم درحالی‌که ما قاطع می‌گوییم هرگز برجام دیگری در مسائل دفاعی کشور نوشته نخواهد شد و این در شرایطی است که امریکا و اروپا در مسئله برجام نتوانستند اعتماد ملت ایران را جلب کرده و رسوا شدند.

امام‌جمعه قم با تأکید ابراز کرد: رهبر و ملت ایران در مسئله دفاعی کشور به‌هیچ‌عنوان کوتاه نیامده و آمریکا و کشورهای اروپایی نمی‌توانند در امور ایران دخالت کنند و باید بدانند دل مردم ایران مملو از نفرت به آمریکا و اسرائیل است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنانش به امور مشترک بین همه امت اسلام اشاره کرد و گفت: باید با همین امور مشترک وحدت را ایجاد کرد و گرد خاندان پیامبر اکرم(ص) جمع شد، عقاید و احکام ما کم نیست و این مشترکات قابل اعتناء و مهم است، یکی از اشتراکات نگاه خواهران و برادران اهل‌تسنن به مقام والای معنوی حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به خطبه‌های قبل درباره  شخصیت حضرت زهرا(س)، رابطه عاطفی بین حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) در منابع اهل تسنن را یادآور شد و تأکید کرد: در تمام منابع اهل تسنن به این رابطه عاطفی و جایگاهی که حضرت زهرا(س) نزد پیامبر داشته اشاره‌شده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha