جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در مورد بازجویی مقامات مصری از گروه علمای الازهر به خاطر سفر به عراق گفت: این کار را جز طائفه گری و مذهب گرایی که الازهر به آن می پردازد، نمی توان تفسیر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف در رابطه با نتایج همایش کویت تاکید کرد: مَبلغ ها و قرض هایی که پرداخت شده و سرمایه گذاری هایی که انجام شده، یک سوم نیاز های عراق را برطرف نکرده است.

 حجت الاسلام قپانچی اشاره کرد: ما از کشور کویت به خاطر میزبانی این همایش و از کشور های دوست که برای مشارکت در بازسازی عراق دست یاری دراز کردند، تشکر می کنیم، امّا نتایج این همایش دقیق نیست به این صورت که بیشتر اموال، قرض و سرمایه گذاری است و این در حالی است عراق حداقل 60 میلیارد دلار و حداکثر 100 میلیارد دلار نیاز دارد ولی مبلغ اعطا شده به بیش از یک میلیارد و نیم نمی رسد.

وی تاکید کرد: بازسازی تمامی استان هایی که در عملیات تروریستی و جنگ داعش خسارت دیده را شامل می شود.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص بمباران سوریه گفت: شاهد سکوت بین المللی در برابر این تجاوز آشکار و غیر قابل توجیه هستیم.

حجت الاسلام قپانچی در خصوص هیئت علمای الازهر که به زیارت نجف اشرف و کربلا آمده بودند و هنگام بازگشت از سوی مقامات مصری به بهانه سفر بدون مجوز مورد بازجویی قرار گرفتند، گفت: این کار را جز طائفه گری و مذهب گرایی که الازهر به آن می پردازد، نمی توان تفسیر کرد.

محبت الهی به شعار نیست، بلکه به عمل است

حجت الاسلام قپانچی در خطبه دینی تاکید کرد: محبت الهی تنها شعار نیست، بلکه باید به عمل ترجمه شود و زمانی که انسان خداوند را دوست داشت و از او اطاعت کرد، در آن صورت محبت از سوی خدا برای انسان می آید و سپس مغفرت.

وی با اشاره به آیه شریفه ( قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ  وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ) به آنچه این روز ها، روز عشق نامیده می شود و بحث و جدل های پیرامون آن پرداخت و تاکید کرد: عشق شرعی وجود دارد مانند: عشق به خدا، دین، ارزش های دینی و دوست داشتن انسان، زمین، وطن، سفر، همسر و فرزندان، کار، تولید، هنر، ورزش و علم و عشق غیر شرعی مانند، دوستی دشمنان خداوند، دوستی بدی و تجاوز و امثال آن است.

حجت الاسلام قپانچی گفت: آنچه این روز ها با اسم روز ولنتاین شاهد آن هستیم، گاهی از این پدیده در جهت گسترش فسق و فجور و دوری از عشق حقیقی استفاده می شود.

وی افزود: هر عشقی که از معصیت خالی باشد، عشق مشروع است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha