جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضوی مهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در یادواره شهدا، با تاکید بر ضرورت تقویت توان دفاعی کشور، گفت: هنوز پرکردن راکتور اراک با سیمان بر دوش ملت سنگینی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و عضور هیئت رئیسه عمومی جامعه مدرسین حوزه، شب گذشته در یادواره شهدای روستای ایوگ شهر همدان اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثرترین راهکار حل مشکلات جامعه است.

وی تصریح کرد: شهید کسی است که با خدای تعالی معامله کرده و این مسأله سبب می شود تا شهادت همچون چهل چراغی روشن در مسیر جوامع اسلامی و مشکلات قرار بگیرد.

عضور هیئت رئیسه عمومی جامعه مدرسین حوزه با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ابراز داشت: عده ای از مراسم یادمان شهدا شاید خوششان نیاید اما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سبب زنده ماندن انقلاب می شود.

وی در ادامه افزود: متولیان اصلی مراسم یادمان شهدا، همچون عزاداری عاشورا و دیگر مراسم معنوی دینی، مردم هستند و هیچ نهاد و سازمانی مجری این برنامه ها نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت توان دفاعی کشور، بیان داشت: توان موشکی و حضور ایران در منطقه در مقابل دشمنان و در کنار مردم بی پناه حاکی از آن است که ما به مذاکره با دشمنان دلخوش نکرده ایم.

عضور هیئت رئیسه عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: هنوز پرکردن راکتور اراک با سیمان بر دوش ملت سنگینی می کند و اگر دشمنان بر تهدیدات خود بیافزایند، شاهد راه اندازی راکتوری بهتر از دیروز خواهند بود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به این که امروز اگر در منطقه و در بین کشور های اسلامی شاهد بیداری اسلامی هستیم همه از برکات خون شهدا است، گفت: هر آنچه از شهدا به جا مانده باید به یادمان و دانشنامه ای تبدیل شود که برای آیندگان حکایت گر رشادت ها و مجاهدت های آنها باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha