پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه مبلغین مدارس امین فارس

حوزه/ حجت الاسلام متوسلیان گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس بر همگان واجب است و یکی از وظایف خطیر مبلغان در مدارس امین این است که دانش آموزان را با فرهنگ شهادت و دفاع از ارزش های الهی آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام یوسف متوسلیان، در جلسه ی توجیهی مبلغین و مبلغات مدارس امین که در مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، با تسلیت  ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)، گفت: تمامی عزت و سربلندی شعیه به پاسداشت این ایام است و مبلغین و مبلغات باید با الگوبرداری  از حضرت زهرا(س) به موفقیت در امر تبلیغ دست یابند.

وی در ادامه با اشاره تقارن ورود شهدای گمنام به شهر شیراز با  ایام فاطمیه، افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس بر همگان واجب است و یکی از وظایف خطیر مبلغان در مدارس امین این است که دانش آموزان را با فرهنگ شهادت و دفاع از ارزش های الهی آشنا کنند.

حجت الاسلام متوسلیان تصریح کرد: دانش آموزان باید بدانند که ورود پیکرهای پاک شهداء یادآور از خودگذشتگی و ایثار بزرگ مردانی است که با نثار خون خود ملت ایران را در مقابله با دشمنان قسم خورده این مرز بوم، به پیروزی رساندند .

معاون تبلیغ و امورفرهنگی حوزه علمیه فارس  در ادامه با اشاره به چگونگی روند فعالیت مبلغین در مدارس امین آموزش و پرورش، گفت: مبلغان و مبلغات مدارس امین باید در راستای ترویج  فرهنگ دینی و تبیین ارزش های الهی در بین جوانان و نوجوانان تلاش کنند.

وی، یکی از مهمترین وظایف مبلغان علوم دینی را ارشاد و هدایت مردم به ویژه نسل جوان دانست و افزود: مبلغین مدارس امین باید در مدارس حضور به موقع و موثر داشته و کلاس ها را بر اساس طرح تربیتی اعلام شده برگزار کنند و با ایده پردازی های مختلف، زمینه آشنایی دانش آموزان با اهداف انقلاب اسلامی را فراهم کنند .

حجت الاسلام متوسلیان، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، حضور در اجتماعات مختلف دانش آموزی، گفتگوی چهره به چهره با دانش آموزان، حضور در صبحگاه دانش آموزی، اقامه نماز و سخنرانی در بین نماز را از دیگر برنامه های مبلغان در مدارس امین برشمرد و گفت: مبلغین با تلاش مضاعف ظرفیت های تبلیغی در مدارس و همچنین روش های علاقمند کردن و ترغیب دانش آموزان به شرکت در برنامه های معنوی را  شناسایی و با اقدام مناسب نسبت به برنامه ریزی و اجرای آنها اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha