شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طرح استخدام مشاورین مسلمان در پناهگاه های سوئیس با استقبال روبرو شد

حوزه/ به گفته دبیرخانه مهاجرت سوئیس، طرح جدید استخدام وعاظ و مشاوران مسلمان در مراکز پناهندگی این کشور که از جولای ۲۰۱۶ آغاز شده به دلیل استقبال و ارزیابی مثبت مورد تمدید قرار می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از swissinfo، دبیرخانه مهاجرت کشور سوئیس اعلام کرد، طرح جدید به اجرا گذاشته در زوریخ، پایتخت این کشور که براساس آن مراکز پناهندگی فدرال واعظان و مشاوران مسلمان استخدام می کردند، ارزیابی و استقبال مثبتی دریافت کرده است و قرار است تا ماه ژوئن 2018 مورد تمدید قرار بگیرد.

نقش مشاوران و  وعاظ مسلمان عمل کردن به عنوان رابط مذهبی و فرهنگی برای پناهندگان کشورهای مبداء و مردم سوئیس برای ایجاد یک فضای باز و انسانی اعلام شده است.

این برنامه برای نخستین بار توسط دبیرخانه مهاجهرت سوئیس و با همکاری انجمن سازمان های اسلامی در زوریخ در جولای2016 آغاز به کار کرد. در این طرح سه مشاور و واعظ مسلمان در مرکز پناهندگان جاچ در زوریخ آغاز به کار کردند.

براساس گزارش مرکز سوئیس برای اسلام و جامعه، در دانشگاه فریبورگ، که وظیفه آن ارزیابی این برنامه پس از یک سال برعهده داشت، پناهجویان و همچنین همکاران مراکز پناهندگی و مشاوران مسیحی بر این باورند که این برنامه مزایای زیادی به ارمغان داشته است.

در این گزارش همچنین آمده است: سه چهارم استخدام شدگان و مشاوران مسلمان بوده اند و به لطف همکاری نزدیک مشاوران مسلمان و تیم بهداشتی مرکز، وضعیت فیزیکی و روحی پناهجویان در حوزه مسئولیت و صلاحیت آن ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

درحالی که استخدام مشاوران مسیحی در پناهگاه های سوئیس با بودجه دولتی انجام می شود این کشور هنوز هیچ قانونی برای تخصیص بودجه برای تعلیم و تربیت مشاوران مسلمان نداشته و دولت سوئیس هزینه آموزش و تعلیم و تربیت این مشاوران را پرداخت نمی کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha