جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ حجت الاسلام علی بخسی با تاکید بر ضرورت الگوبرداری از حضرت زهرا(س)، گفت: سرتاسر زندگی کوتاه، اما پرافتخار حضرت فاطمه زهرا (س) برای مسلمانان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، درس زندگی، آزادگی، فداکاری، ولایت مداری و عبودیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، صبح امروز در جمع  طلاب و اساتید مدرسه علیمه شهرستان تاکستان، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ولایتمداری و پیروی از ولایت، از جمله اصلی ترین شاخصه های فرد مومن است و همه ما باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان افزود:  حضرت فاطمه دختری نمونه برای نبی مکرم اسلام(ص) و همسری نمونه برای امیرالمومنین(ع) بود و همواره در مسیر یاری دین خدا گام برداشت و در این راه فداکاری های بسیاری انجام داد و ستم های زیادی را تحمل کرد.

وی ادامه داد: زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) و ویژگی های اخلاقی بلندمرتبه ایشان باید در جامعه امروز برای همه ما الگو و اسوه باشد و ایشان با وجود مدت کوتاه زندگانی خویش، الگوی کاملی از اخلاق و معنویت را برجای گذاشتند.

حجت الاسلام علی بخشی اظهار کرد: سرتاسر زندگی کوتاه، اما پرافتخار حضرت فاطمه زهرا (س) برای مسلمانان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، درس زندگی، آزادگی، فداکاری، ولایت مداری و عبودیت است.

وی یادآور شد: سیره رفتار فاطمه(س) با فرزندان خود سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است، ایشان به فرزندان احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند.

مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان افزود: حضرت زهرا(س) از همان آغاز کودکی فرزندانش، عبادت خدای تعالی را در روح و روان آنها تثبیت کرد و روحیه پرستش خدای یکتا را در فطرت لطیف آنها سرشت و از همان آغاز به آنها علم آموخت و آنها را برای کسب معارف و تشویق در فراگیری، آماده می‌کرد.

حجت الاسلام علی بخشی تصریح کرد: مسلمانان امروز مدیون فداکاری های بانوانی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) هستند که همواره اسلام را یاری کردند و در این راه رشادت های بسیاری نشان دادند ،چرا که حضرت فاطمه زهرا(س) نسلی جاودانه از خود برجای گذاشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha