جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح «تبیین خطبه فدکیه» از شهادت تا ولادت آن حضرت، در مدارس علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست معاونان و رابطان تهذیب مدارس علمیه استان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) از برگزاری طرح تبیین خطبه فدکیه از شهادت تا ولادت آن حضرت در مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که در این طرح خطبه ارزشمند فدکیه حضرت زهرا(س) از سوی اساتید حوزه تبیین و بررسی می شود، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه به ویژه طلاب و روحانیان نیازمند شناخت دقیق نسبت به سیره آن حضرت هستند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) رساترین روشنگری تاریخ است که باید بیشتر به آن پرداخته شود، گفت: طرح تبیین خطبه فدکیه در حوزه علمیه می تواند بستر ساز شناخت مناسب طلاب از آن بانوی برجسته جهان اسلام باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در طرح تبیین خطبه فدکیه کتاب های رساترین دادخواهی و روشنگری، شرح خطبه حضرت زهرا(س) و بندگی راز آفرینش حضرات آیات مصباح یزدی، عزالدین زنجانی و دستغب از سوی اساتید استفاده خواهد شد، گفت: طلاب حوزه به عنوان مبلغان دین و ارزش های الهی در جامعه بیش از دیگران نیازمند شناخت مناسب با سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که هنوز شناخت جامعه نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) کامل نیست، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناخت دقیق و عمیق نسبت به آن بانوی مکرم اسلام است.

وی با تأکید برین که متأسفانه امروز جامعه اسلامی درگیر شناخت های سطحی از ائمه معصومین(ع) است، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید با شناخت عمیق نسبت به سیره ائمه معصومین(ع) این شناخت دقیق را به جامعه اسلامی انتقال دهند.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی عفت و پاکدامنی برای همه زنان جهان معرفی کرد و گفت: این بانوی ارزشمند جهان اسلام الگوی جامع حجاب است و دختران و زنان مسلمان می توانند با مطالعه سیره ایشان در این زمینه، مسلمان واقعی باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه ما نیازمند یک فرهنگ فاطمی است، خاطرنشان کرد: بانوان جامعه اسلامی باید در عرصه عفاف و حجاب تنها حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که این بانوی نمونه اسلام در راه دفاع از امامت و ولایت از هیچ کوششی دریغ نکرد، ادامه داد: این بانوی نمونه اسلام شهیده راه ولایت بود.

وی تصریح کرد: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا(س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خود را تضمین و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل حلقه های تربیتی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: این موضوع  یکی از برنامه های طرح جامع تربیتی اخلاقی حوزه است که اجرای آن در مدارس علمیه استان آغاز شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این طرح در مدارسی که دارای پایه اول هستند در حال اجرا است، افزود: به طور حتم اجرای این طرح ضمن تقویت مسائل اخلاقی در میان طلاب موجب رشد بنیه علمی آنها نیز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha