پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمدی خراسانی

حوزه/ عضو هیئت مدیره مرکز خدمات گفت: هیچ خدمتی را کوچک نشمارید؛ چون ممکن است همان خدمت باعث نجات شما باشد و اگر این نگاه را داشته باشیم بسیاری از مشکلات روحانیون حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی در سی و دومین همایش مدیران مرکز خدمات ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: ما در زیر سایه سادات و فرزندان فاطمه(س) هستیم و بر این نعمت خدا را شاکریم.

وی بیان کرد: در روایت داریم که دو چیز بر ذریه فاطمه زهرا(س) حرام است یکی اینکه گوشت تن فرزندان فاطمه زهرا(س) بر درندگان حرام است و دوم اینکه آتش جهنم بر آنها حرام است و این نعمتی است که خداوند به آنها عنایت کرده است و ما از آنها امید شفاعت داریم.

عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم ابراز داشت : اولین کسی که به انسان به‌عنوان انسان فارغ از هر مکتبی و مذهب و مرامی احترام گذاشته است خداوند است.

وی افزود: در انسان خصوصیاتی است که هیچ موجودی در عالم  این خصوصیات را ندارد ولی زمانی این کرامت ذاتی کامل می‌شود که با کرامت‌های اکتسابی همراه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی گفت: کرامت‌های اکتسابی است که انسان را نزد خداوند عزیز و مقرب می‌سازد.

وی با بیان اینکه مکتب اهل‌بیت(ع) تکریم و احترام انسان است تصریح کرد: شما در این مکتب حتی کوچک‌ترین مورد را نمی‌یابید که بی‌حرمتی نسبت به انسان صورت گرفته باشد.

عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات گفت: همین تکریم است که یک غلام سیاه را تا آنجا بالا می‌برد که خون او با خون مقدس و مطهر پاک‌ترین انسان عالم در کربلا مخلوط می‌شود و به پای درخت اسلام می‌ریزد.

وی عنوان کرد: در چنین مکتبی با چنین معارف نورانی توفیقی است برای شما بزرگواران که در این لباس مقدس خدمت می‌کنید و ان شاء الله که توفیق خدمت به سربازان امام زمان(عج) مستدام باشد و این توفیق از شما گرفته نشود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی گفت: در این لباس مقدس، انتظار این است که با ارباب رجوع و با شاگردان امام عصر(عج) برخوردی سراسر همراه با کرامت و تکریم باشد و  جز این هم انتظاری نیست.

وی افزود: روزی حارث همدانی مشکلی داشت و آن مشکل را در شرایط مناسبی به امیرالمؤمنین(ع) گفت و امام علی(ع) در حقش دعا کردند و گفتند خدا به تو جزای خیر بدهد که مرا شایسته دیدی که قدمی در مسیر رفع مشکل تو بردارم.

عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات گفت: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند که رسول‌الله بیان کرده‌اند که همه انسان‌ها نیازهایی دارند که این نیازها امانت خدا در سینه‌ها آنها است و کسی که این امانت را پنهان نگه دارد خداوند برای او عبادت می‌نویسد و وقتی به زبان آورد شونده حق مسلمی پیدا می‌کند که درصدد رفع مشکل او بر بیاید و دیگر بی‌تفاوت نباشد.

وی با بیان اینکه کارکنان مرکز خدمات مطمئناً از این خدمات خسته نمی‌شوند؛ چراکه اصلاً خستگی معنا ندارد گفت: هر لحظه‌ای که انسان احساس کرد ذره‌ای کسالتی پیدا کرده است فوراً باید استغفار کرده و از خداوند بخواهد این نعمت را از او نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی بیان کرد: فعالیت شما در مرکز خدمات پلی است برای شما که از این پل قدم به قدم عبور بروید و مراتب قرب را طی کنید.

وی ابراز داشت: چیزی که ارزش کار شما را مضاعف می‌کند این است که در خارج از ساعت اداری اگر طلبه‌ای به شما مراجعه کرد برای حل مشکل او تمام تلاش خود را انجام دهید.

عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات گفت: هیچ خدمتی را بزرگ نشمارید چراکه تا این را گفتید انسان کوتاه می‌آید و احساس می‌کند که دیگر بس است؛ فردای قیامت معلوم نیست که این خدمتی که انجام داده‌ای حتماً شما را نجات دهد.

وی عنوان کرد: هیچ خدمتی را کوچک نشمارید چون ممکن است همان خدمت باعث نجات شما باشد و اگر این نگاه را داشته باشیم بسیاری از مشکلات روحانیون حل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات گفت: اگر در مرکز خدمات بنا بود به همان 10 خدمت بسنده شود امروز شاهد 70 نوع خدمت در مرکز خدمات نبودیم و مطمئناً هنوز هم جا دارد که این خدمات افزایش یابد.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha