شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم سوگواری

حوزه/ حجت الاسلام یعقوبیان بر معرفی سبک زندگی فاطمی به جامعه تاکید کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در جامعه حضور موثر اجتماعی داشتند، این مسئله علاوه بر حضور صرف با تاثیرگذاری در تصمیم ها، آموزش دادن و رهبریت اخلاقی و دینی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام محمد یعقوبیان در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزاری شد، گفت: فاطمه زهرا(س) به عنوان دخت  رسول خدا(ص) و همسر امیرالمومنین علی(ع) در تمام ابعاد زندگی الگوی کاملی است و می توان گفت فاطمه(س) در طول زندگی با روش‌های گوناگون توانست موقعیت زنان را به عنوان نیمی از پیکر موثر جامعه انسانی تثبیت نماید.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که فاطمه زهرا(س) که تربیت شده دامان پر مهر وحی و نبوت بود، در عرصه سیاسی، اجتماعی و همچنین آگاهی دادن به جامعه خوش درخشید، افزود: فاطمه زهرا(س) در حالی‌که در دشوارترین شرایط دنیای اسلام دیده به جهان گشود، همواره در بحران های گوناگون به پدر و همسر گرامی اش تشریک مساعی داشت و در توسعه و گسترش اسلام سهمی بارزی را ایفا کرد.

حجت الاسلام یعقوبیان تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در جامعه حضور موثر اجتماعی داشت، این مسئله علاوه بر حضور صرف با تاثیرگذاری در تصمیم ها، آموزش دادن و رهبریت اخلاقی و دینی همراه بوده است.

وی اظهار کرد: فرا رسیدن ایام سالروز فاطمه زهرا (س) یادآور این است که ما بیشتر در مورد زوایای زندگی آن حضرت مطالعه کنیم و ایشان را به عنوان مسلمان کامل الگوی خویش قرار دهیم.

حجت الاسلام یعقوبیان تصریح کرد: يكى از نقش‌آفرينى‌هاى درخشان فاطمه(س) بالا بردن فرهنگ جامعه، رشد فكر و انديشه مردم و رفع مشكلات و شبهات آنان است. آن حضرت از مسائل ساده گرفته، تا پيچيده‌ترين مشكلات را پاسخگو بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha