پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علميه خواهران الزهرا(س)ساري

حوزه/ مدرسه خواهران الزهرا(س) ساري در سال ۱۳۷۰ با قریب به ۴۰ طلبه شروع به فعالیت کرد و به مرور تحت حمایت های نماینده ولی فقیه آیت الله طبرسی قرار گرفت و در سال ۱۳۷۹ تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران درآمد.

خانم طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه خواهران  الزهرا(سلام الله علیها) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، گفت: این مدرسه در سال 1370 با قریب به 40 طلبه  شروع به فعالیت کرد و به مرور تحت حمایت های نماینده ولی فقیه  آیت الله طبرسی قرار گرفت و در سال 1379 تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران درآمد.

وی افزود: اولین فارغ التحصیلی طلاب با برگزاری امتحانات جامع تحقق یافت و از سال 1379 تا کنون 150 طلبه فارغ التحصیل شده اند، که از میان فارغ التحصیلان عدّه قابل توجهی مشغول تدریس در مدارس مختلف و جمع هم مربی موسسات قرآنی، تبلیغ و مشاوره مذهبی در مدارس را عهده دارند، همچنین عده ای نیز به کار تحقیق و پژوهش مشغول و رتبه های عالی هم در این زمینه را کسب کرده اند. بخش قابل توجهی از طلاب هم به ادامه تحصیل در سطوح بالاتر پرداخته و بعضا در حوزه های علمیه شهرهای مجاور مشغول به تدریس و یا امور اداری می باشند.

وی خاطرنشان کرد:  از سال 94 ثبت نام طلاب پاره وقت آغاز گردیده و هم اکنون در سه پایه به تعداد 65 نفر مشغول به تحصیل هستند.

مدیر مدرسه  علمیه خواهران  الزهرا(سلام الله علیها) ساری گفت: فعالیت های شاخص پژوهشی و فرهنگی این مدرسه به شرح ذیل می باشد:

 - تشکیل هسته های علمی پژوهشی از فارغ التحصیلان در گرایش های فقه و اصول – کلام و تفسیر

- چاپ نشریه پژوهشی به عنوان کتیبه

- کسب رتبه برترین های حوزه در مرحله کشوری

- تشکیل کانون های مهدویت و تفسیر و کلام

- کسب رتبه سوم در جشنواره علامه حلی در مرحله استانی

- برگزاری کارگاه های پژوهشی و کرسی آزاد اندیشی

- همکاری با پژوهشکده پیامبر اعظم (ص)

- برگزاری مسابقات قرآنی و کتابخوانی و نشست های مشاوره ای برای مادران و دختران مجرد و همسران

- همکاری با قرارگاه خاتم الانبیاء و بسیج طلاب

- اعزام مبلغ به راهیان نور و مشاور مذهبی به مدارس

- اجرای طرح ریحانه النبی و امین در مدارس

- برگزاری کلاس مهارت های زندگی و تربیت فرزند برای عموم

- اعزام مبلغ و مربی به دانشگاه برای انجام کارهای فرهنگی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha