جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که عده ای تلاش می کنند که زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) غیر سیاسی جلوه دهند، تصریح کرد: این در حالی است که بخش مهمی از زندگی چنین شخصیت های بزرگ جهان اسلام پیام های سیاسی بسیاری برای جامعه امروز ما دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: باید سیره و روش زندگی فاطمه زهرا(س) را مطالعه کنیم و از آن الگو بگیریم، تا مشق زندگی ما فاطمی شود.

وی، معنویت، خدا خواهی، عدالت طلبی، ولایت پذیری، ظلم ستیزی، وفاداری، امانتداری، صداقت، عفت و پاکدامنی  را از مهم ترین اصول حاکم بر زندگی این بانوی بزرگ اسلام دانست و افزود: باید سیره و روش زندگی فاطمه زهرا(س) را مطالعه کنیم و از آن الگو بگیریم، تا مشق زندگی مان فاطمی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که زندگی و اخلاق ما باید فاطمی باشد، افزود: سیره عبادی، سیاسی، عملی و اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی بسیار مناسبی برای تحکیم بنیان خانواده‌ها است.

حجت الاسلام جباری ایام فاطمیه را بهترین فرصت برای بیان جایگاه و فضیلت حضرت زهرا(س) و سبک زندگی اسلامی در جامعه دانست و تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم، کانون گرم خانواده از بسیاری آسیب های اجتماعی در امان خواهد بود.

امام جمعه بهشهر، سیره زندگی حضرت زهرا(س) برای همه دوران و عصرها است، تاکید کرد: اگراصول حاکم بر زندگی حضرت فاطمه(س) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهیم به طور قطع وعده الهی محقق شده و دین اسلام عالم گیر می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از این بانوی نمونه اسلام به شخصیتی برجسته در جهان برشمرد و گفت: سراسر زندگی این بانوی برجسته جهان، الگویی ارزنده برای همه زنان جهان است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که لحظه لحظه زندگی حضرت زهرا(س) درس مهمی برای کشور و آحاد جامعه اسلامی است، افزود: زندگی این بانوی ارزنده اسلام، درس های سیاسی بسیاری برای کشورمان دارد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که عده ای تلاش می کنند که زندگی ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) غیر سیاسی جلوه دهند، تصریح کرد: این در حالی است که بخش مهمی از زندگی چنین شخصیت های بزرگ جهان اسلام پیام های سیاسی بسیاری برای جامعه امروز ما دارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که تنها فسلفه تاریخ انبیا و اولیای الهی را بیان کردن کافی نیست، خاطرنشان کرد: باید در کنار تاریخ ائمه اطهار(س) به درس ها و بخش های سیاسی زندگی آنها نیز توجه کنند، چون این بخش از عبرت های بسیاری برخوردار است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر  با اشاره به این که زندگی سیاسی ائمه اطهار(ع) باید سبک زندگی امروز آحاد جامعه اسلامی قرار گیرد، تصریح کرد: شیوه زندگی ائمه معصومین(ع) از انحراف و گمراهی جلوگیری می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به درس های سیاسی زندگی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با بیان این که شناخت انحراف نخستین درس سیاسی زندگی این بانوی بزرگ اسلام است، گفت: بعد از ارتحال پیامبر گرامی اسلام، انحراف در امت آن دوران به وجود آمد که حضرت فاطمه(س) با شناخت مناسب از انحراف در جهت مبارزه با آن گام برداشت.

حجت الاسلام جباری با بیان این که انحراف در امت پس از پیامبر گرامی اسلام(ص) تنها در یک کلمه بود، تصریح کرد: گاهی برای بدبخت کردن یک جامعه تنها یک کلمه  کافی است و پس از پیامبر گرامی اسلام(ص)، جامعه آن دوران با دوری از ولایت زمینه انحراف و تباهی خود را فراهم کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha