پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس و اعضای شورای علمی جشنواره اعتکاف با آیت‌الله اعرافی

حوزه/ به اعتکاف هم می شود از بعد فردی نگاه کرد و هم از بعد اجتماعی و لازم است هر دو بعد این قضیه به خوبی تبیین شود چرا که اعتکاف سبب نهادینه شدن سبک زندگی الهی و دینی در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در دیدار رئیس جشنواره بین‌المللی  و اعضای شورای علمی جشنواره اعتکاف با اشاره به کارکردهای مهم اعتکاف در جامعه گفت: نکته مهمی که در بحث آشنا کردن مردم مخصوصا نسل جوان با مسائل دینی و از جمله اعتکاف باید مدنظر قرار گیرد، این است که باید این معارف الهی با یک ادبیات مناسب و قابل فهم برای نسل نو بیان شود.

وی با بیان اینکه اینگونه مراسمات باید مردمی برگزار شود و هرگز رنگ دولتی به خود نگیرد، گفت: نهادینه کردن این سنت دینی و مذهبی در میان مردم بسیار مهم است تا خود مردم آن را به صورت کاملا خودجوش برگزار کنند و نباید به گونه ای رفتار شود که شائبه دولتی بودن این عبادت الهی مطرح شود.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: به اعتکاف از دو بعد فردی و اجتماعی می توان نگاه کرد و لازم است هر دو بعد این قضیه به خوبی تبیین شود؛ چراکه اعتکاف سبب نهادینه شدن سبک زندگی الهی و دینی در جامعه خواهد شد.

 آیت الله اعرافی توجه به طلاب خارجی، مردم سایر مذاهب و حتی ادیان دیگر در بحث اعتکاف را خواستار شد و تاکید کرد: اهل سنت نیز به مقوله اعتکاف توجه دارد وحتی می شود جذابیت های اعتکاف را برای سایر مکاتب وادیان الهی نیز بیان کرد و از این ظرفیت مهم استفاده خوب کرد.

خاطرنشان می شود، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در ستاد مرکزی اعتکاف ارائه کرد.

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha