سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مبلغان محله هرندی

حوزه/ حجت الاسلام اینانلو از مبلغان فعال در منطقه ۱۲ تهران با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این منطقه، خواستار حمایت نهادها از فعالیت های تبلیغی در مناطق محروم شد و گفت: در جریان بازدید مدیر حوزه تهران از محله هرندی، بر حمایت‌ کامل از اقدامات تبلیغی روحانیان این منطقه در عرصه‌های دینی، هنری و ورزشی تاکید کردند.

حجت الاسلام مصطفی اینانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به سوابق علمی - حوزوی و فعالیت‌های فرهنگی خود، گفت: هم اکنون طلبه مقطع سطح دو حوزه علمیه، فعال فرهنگی و مبلغ دینی در منطقه 12 هرندی تهران و مربی ورزش رزمی می‌باشم و افتخار می‌کنم خادم جوانان و مردم این منطقه هستم.

طلبه ورزشکار با بیان اهمیت و ارزش ورزش در زندگی جوانان اظهار کرد: با توجه به محرومیت‌های فرهنگی و کمبود فضای تفریحی و ورزشی در این منطقه بر آن شدیم تا با هماهنگی باشگاه‌های ورزشی و تشکیل تیم های رزمی اقدام به جذب و آموزش ورزش‌های رزمی برای جوانان کنیم تا بدین طریق بتوانیم بخشی از نیازهای جوانان عزیز این منطقه را برطرف کنیم.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

حجت الاسلام اینانلو ابراز کرد: من از همان دوران کودکی به رشته‌های رزمی علاقه داشتم که در ادامه بعد از گذراندن دوره های آموزشی متعدد و کسب عنوان مربیگری، هم اکنون با عنایت خداوند متعال مربیگری بیش از پنج باشگاه‌ رزمی این منطقه را بر عهده دارم که نتیجه آن کسب عنوان‌های قهرمانی متعدد برای جوانان این منطقه بوده است.

فعال و مبلغ فرهنگی ضمن بیان نقش مدارس علمیه در محرومیت زدایی، حضور فعال طلاب در محلات محروم تهران را ضروری برشمرد و افزود: همواره دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) را وظیفه خود می‌دانستیم و همین امر بنده را به سمت و سوی حوزه گرایش داد و از زمانی که وارد حوزه شدم، به فرمایش تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر تحصیل، تهذیب و ورزش؛ وظیفه خود دانستم که جدی تر از گذشته وارد این عرصه شوم.

حجت الاسلام اینانلو ادامه داد: کم کم این نگاه، فلسفه و چارچوب اندیشه و جهان بینی بنده را شکل داد و این که انسان دارای ابعاد وجودی مختلفی چون روح و جسم هست و خداوند او را خلیفه الله خطاب کرده و رسیدن به این مقام خلیفه الله نیازمند کسب کمال هست و کمال با ورزیدگی علمی، اخلاقی، معنوی، و حتی جسمی میسر خواهد بود.

وی با اشاره به دید مختلف افراد به ورزش، اظهار کرد: نگاه بنده به ورزش فراتر از ورزیدگی در جسم است بلکه اعتقاد دارم هر آنچه خداوند در نهاد بشر و در استعداد او قرار داده است، مستعد ورزیدگی و تقویت است که با وجود آن رشد آدمی به جایی رسد که بجز خدا نبیند.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

طلبه ورزشکار تصریح کرد: برای یک روحانی و مبلغ دین، مهمترین کار در امر تبلیغ ایجاد ارتباط مطلوب و ثمر بخش با مخاطبین جوان و نوجوان است که آینده سازان جامعه هستند، و برقراری چنین ارتباطی نیازمند ابزار ایجاد انگیزه و جذب جوانان هست، که امروزه متخصصین روان شناسی و کارشناسان تبلیغ توصیه می کنند، از تمایل مخاطب شروع و به رسالت خود ختم کنید.

فعال و مبلغ فرهنگی اظهار داشت: از این جهت احساس می‌کنم در جامعه اسلامی ما، ورزش یکی از ابزار قدرتمند در جهت جذب جوانان می باشد و معتقدم به این مسئله بیش از پیش باید توجه شود.

وی افزود: البته باید این نکته را در نظر داشت که فطرت جوان پاک است و ناخود آگاه حقیقت جو و حقیقت طلب است و خصوصیاتی مثل استقلال طلبی، جویای نام بودن، کمال گرایی، پر انرژی بودن، جزو خصوصیات ذاتی جوانان است که جوانان را از دیگر اقشار جامعه متمایز می‌کند که گاه عدم مدیریت آن می‌تواند برای جوان و خانواده و اطرافیان او مشکل ساز شود.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

حجت الاسلام اینانلو ادامه داد: به عنوان مثال؛ اگر انرژی جوان در ورزش و تفریح و سرگرمی‌های سالم صرف نشود امکان انحراف و صرف انرژی در مسیر گمراهی و تباهی وجود خواهد داشت. لذا جوانان ذاتاً در  مسیر کمال انسانی هستند و وظیفه ما رفع موانع کمال و همچنین هدایت و پرورش و تربیت استعدادهای نسل جوان است.

فعال و مبلغ فرهنگی با اشاره به حساسیت‌های موجود در کار تربیتی و راهکارهای هدایت فکری افراد، گفت: تجربه نشان داده است سیاست‌های سلبی در مورد منصرف کردن جوانان از امور غیر‌مطلوب ناموفق بوده است اما داشتن سیاست‌های ایجابی در کنار مسائل آموزشی و تربیتی و پرورشی می تواند موثر واقع شود که توصیه به ورزش یکی از مصادیق برنامه‌های ایجابی می‌باشد.

وی با بیان این که هدف یک روحانی هدایت افراد جامعه به آسایش، آرامش، خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت است، گفت: با داشتن برنامه های مفرح و بانشاط در عرصه ورزش و هنر می توانیم در جامعه افرادی شاد و سالم را پرورش و تربیت دینی دهیم.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

حجت الاسلام اینانلو با تاکید بر فعالیت موفق گروهی مبلغین در منطقه محروم هرندی، عنوان داشت: به همراه جمعی از روحانیان خوش فکر و دارای دغدغه تربیتی و دلسوز توانسته‌ایم با تشکیل کار گروه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، فضای مجازی و خدمات اجتماعی به بخشی از نیازهای منطقه هرندی پاسخ دهیم.

مربی ورزش های رزمی بر حمایت های مادی و معنوی نهادهای دینی از فعالیت های تبلیغی طلاب تهرانی در مناطق محروم تاکید کرد و ادامه داد: از برخی خدمات ارائه شده توسط گروه مبلغین منطقه هرندی می توان به؛ کمک‌های مالی به خانواده‌های مستمند، ساماندهی کودکان کار و جذب آنان به مراکز ورزشی، برگزاری ماهانه اردوی مشهد برای دانش آموزان و جوانان منطقه، برگزاری هیئت های مذهبی برای خانواده ها و جوانان، حمایت از خانواده های گرفتار در مواد مخدر و نظایر اینها اشاره کرد.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

وی با اشاره به جایگاه تربیتی مساجد در اسلام، گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما تشویق جوانان و اهالی محل برای حضور پرشور در نمازهای جماعت و مراسمات مذهبی مساجد بود. ولی برای رسیدن به این هدف باید یک اعتماد سازی بین مبلغین و روحانیان با اهالی محل صورت می‌گرفت.

فعال و مبلغ فرهنگی بیان داشت: در ابتداء با تشکیل جلسات هم اندیشی با فعالان فرهنگی و مبلغان دینی منطقه، مشکلات جوانان و خانواده ها را مورد بررسی قرار دادیم و برای ارائه خدمات بیشتر و حل برخی مشکلات آنان وارد عمل شدیم.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

وی ادامه داد: در همین راستا اقدام به برگزاری جلسات مشاوره هفتگی با خانواده ها کردیم و با دقت به حرف ها و مشکلات آنان گوش دادیم. مثلاً خانواده ای بود که هیچ منبع درآمدی برای تأمین معاش آنان وجود نداشت و در فقر مطلق بسر می بردند، برای حل مشکل این خانواده و با کمک خیرین محل، یک موتور خریداری شد و در اختیار پدر خانواده قرار گرفت و سپس در یک شرکت پیک موتوری مشغول به کار شد، و بدین طریق هم مشکل معیشتی این خانواده برطرف شد و هم در نگاه‌شان نسبت به جایگاه مسجد در زندگی آنان تغییر اساسی ایجاد شد.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

طلبه ورزشکار خاطر نشان کرد: یا در مورد دیگری، یکی از دانش آموزان منطقه که بنا به دلایلی پدر و مادرش از هم جدا شده بودند و مجبور بود برای تامین معاش برادر و خواهر کوچکتر از خود، کار کند ولی سرپناهی نداشت! لذا با درک شرایط خانواده‌اش در صدد حمایت از او برآمدیم و از آنجا که این دانش آموز به مسائل هنری و گرافیکی علاقمند بود، با هزینه‌ی خودمان، او را به دوره‌های تخصصی گرافیک فرستادیم و هم اکنون در یکی از شرکت های معتبر فرهنگی مشغول به فعالیت است. و این‌ها نمونه ای از اقدامات مبلغین منطقه 12 هرندی در جهت توانمند سازی خانواده‌های آسیب پذیر بود.

وی با اشاره به اردوهای جهادی جوانان منطقه 12، گفت: برای بهره مندی از همه ظرفیت‌های جوانان، با ایجاد گروه های جهادی و اعزام آنان به مناطق محروم همچون کرمانشاه، توانستیم فرهنگ روحیه ایثار و کمک به هم نوع را در وجود این جوانان نهادینه کنیم.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

فعال و مبلغ فرهنگی افزود: اطعام نیازمندان در طول سال، اطعام مؤمنین روزه دار در هر 30 شب ماه مبارک رمضان، برگزاری اردوهای آشنایی با حوزه برای جوانان علاقمند به تحصیل علوم دینی، ملاقات با خانواده‌های دارای فرزندان معلول و بیمار و نظایر این برنامه‌ها از جمله اقداماتی است که توسط مبلغین منطقه 12 هرندی در حال انجام است و همینجا از حضرت زهرا سلام الله علیها می خواهیم توفیقات بیشتر در خدمت به خلق را به ما روزی کنند.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

حجت الاسلام اینانلو در پایان با اشاره به بازدید مدیر حوزه علمیه تهران از منطقه محروم هرندی، اظهار داشت: در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، ایشان از نزدیک با جوانان، ورزشکاران، اهالی محل، و مبلغین فعال در این منطقه دیدار و گفتگو کردند و بر حمایت‌های مدیریت حوزه علمیه تهران از اقدامات تبلیغی روحانیان این منطقه در همه عرصه‌های دینی، هنری و ورزشی تاکید کردند.

 

گفتگوی خواندنی با مبلغ محله هرندی

 

گفتگو: مهدی زارعی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صفاییان IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    چطور میتونم با حاج آقا اینانلو تماس بگیرم؟ ممنون میشم پاسخ بدید