پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مرتضوی هشترودی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم و دبیر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه گفت: رویکرد انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه فعالیت های علمی و پژوهشی با حضور نخبگان است.

حجت الاسلام سیدمحمود مرتضوی هشترودی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در خصوص فعالیت های انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه عنوان کرد:انجمن فعالیت های گسترده پژوهشی و آموزشی را دنبال می کند و در مدت فعالیت های خود توانمندی های بیشماری را نشان داده است.

دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه افزود: هیات موسس این انجمن آیات و حجج اسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، احمد عابدی، محسن اراکی، علی نظری منفرد، محمد حسین احمدی فقیه یزدی،  علی باقر شیخانی، کریم خان محمدی می باشند.

وی تصریح کرد: همچنین حجج اسلام والمسلمین محمد زمانی، احمد مبلغی، سید رضا تقوی، محسن قرائتی و ناصر رفیعی محمدی نیز از دیگر اعضای هیات موسس انجمن می باشند.

حجت الاسلام مرتضوی هشترودی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجمن خاطرنشان کرد: این فعالیت ها در قالب نشست ها و کارگاههای تخصصی می باشد که در این راستا در سال 94 کارگاه نیاز سنجی پژوهشی و اولین نشست تبیین اهداف چشم انداز انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه و نقد کتاب تاملاتی بردین و رسانه و نشست نقد کتاب خطبه و خطابه در اسلام و نشست کتاب دین و مبانی ارتباطات و دومین نشست تبیین اهداف و چشم انداز انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه را برگزار کردیم.

وی در مورد برگزاری نشست های علمی در سال 95 عنوان کرد:برگزاری کارگاه ارتقاء سواد رسانه ای، اولین نشست علمی چیستی فرهنگ و عناصر آن، اولین نشست علمی مبانی روشی اندیشه فرهنگی،اولین نشست گروه فرهنگ و هنر و چشم انداز آن، دومین نشست علمی مبانی روشی اندیشه فرهنگی، دومین نشست گروه رسانه فضای مجازی از جمله این برنامه ها از سوی انجمن می باشد.

دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه همچنین در مورد برنامه های علمی و کارگاهی در سال 96 نیز توضیح داد: عمده فعالیت ها در این حوزه شامل برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت رسانه،کارگاه آیین ها و آسیب ها،نشست نقد کتاب شاخص های مشروعیت آیین های تکریم اهل بیت(ع) است.

وی بیان کرد:همچنین در سال جاری سومین همایش فضای مجازی پاک شامل کارگاه تخصصی مدیریت سازمان دهی و اسناد دهی منابع پژوهشیار، کارگاه سواد فضای مجازی و کارگاه تخصصی آداب و احکام مجازی ،کارگاه تخصصی فقه فضای مجازی و کارگاه تخصصی پژوهش های فناورانه با تکیه بر نرم افزارهای علوم اسلامی و کارگاه تخصصی پایگاه های مجازی نور و نقش کاربردی آن، کارگاه تخصصی تحلیل جرائم فضای مجازی را پشت سر نهادیم.

حجت الاسلام مرتضوی هشترودی خاطرنشان کرد: در جشنواره ها از نخبگان برتر تجلیل به عمل آمد، در این زمینه در سال 94 در تبلیغ سنتی از آیت الله شیخ علی نظری منفرد، تبلیغ قرآنی از حجت الاسلام  والمسلمین محسن قرائتی و تبلیغ بین الملل از حجت الاسلام محمد زمانی،تبلیغ و نشر دین آیت الله علوی بروجردی تجلیل شد.

وی در مورد برترین ها در سال 95 بیان کرد:در این سال در تبلیغ مذاهب از حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی،تبلیغ رسانه ای مرحوم فرج الله  سلحشور و تبلیغ دانشجویی از مرحوم سید علی اکبر  تجلیل به عمل آمد.

دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه یادآور شد:در سال جاری نیز از آیت الله شیخ محی الدین حائری شیرازی در موضوع نمازجمعه موفق، حجت الاسلام  والمسلمین محمد حسین فلاح زاده در تبلیغ احکام رسانه ای واستاد سید ابوالفضل میرمحمدی در موضوع مبلغ و مفسر قرآنی تجلیل شد.

وی در مورد تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری منعقده توسط انجمن افزود: این قراردادها با انجمن اخلاق اسلامی حوزه علمیه،انجمن اصول فقه حوزه،انجمن ترجمه و زبان های خارجی حوزه علمیه، انجمن علمی حدیث حوزه،انجمن علمی فقه و حقوق اسلامی،انجمن مطالعات سیاسی حوزه و انجمن مهدویت منعقد شده است.

حجت الاسلام مرتضوی هشترودی اذعان داشت:در خصوص برگزاری همایش نقش جامع نخبگانی حوزه درتحقق اقتصاد مقاومتی قراردادهایی با بنیاد ملی نخبگان،پژوهشکده باقرالعلوم (ع) و جامعه الزهراء (س) منعقد کرده ایم.

وی عنوان کرد:در خصوص برگزاری همایش مبلغان اربعین در خصوص عملیاتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قراردادهایی با شبکه ماهواره ای جهانی ولایت،مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه،مرکز ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه منعقد شد.

دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه خاطرنشان کرد: دیدار ها و بازدیدهای اعضای محترم هیات مدیره با شخصیت ها و مراکز در انجمن نیز صورت گرفته که در این باره دیدار با معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، دیدار با رئیس جامعه المرتضی، دیدار با معاونت بین الملل حوزه های علمیه و رئیس شواری دین پژوهان و دیدار با وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن جمله می باشد.

وی تصریح کرد: این انجمن دیدار با آیات عظام سبحانی،نوری همدانی و مکارم شیرازی و آیت الله گرامی و آیت الله فاضل لنکرانی و همچنین سایر شخصیت هاداشته است.

حجت الاسلام مرتضوی هشترودی در مورد طرح ها و مقالات علمی توسط اعضاء گفت: نیازسنجی پژوهشی تبلیغ، طرح پژوهشی فرصت ها و آسیب های فعالیت طلاب در عرصه رسانه ملی،طرح پژوهشی فقه رسانه،جایگاه عقل در نزد سلفیان،کارکرد سیاسی حج از منظر امام خمینی ومقام معظم رهبری و تحلیل گفتمان داستان های جنسی در فضای مجازی: بسترسازی برای ترویج زنای با محارم از جمله این طرح ها می باشد.

وی بیان کرد: در حوزه های مختلف مقالاتی همچون آثاروضعی گناه از دیدگاه امام علی(ع)، تاثیر الگوها بر دختران در نظام تربیتی اسلام با تکیه بر آموزه های دین، تبیین پایه های پیشرفت اقتصادی خانواده از منظر آموزه های اسلامی،ریشه های زوال و انحطاط تمدنها از منظر قرآن کریم و بررسی مصادیق آن، راهکارهای خدامحوری در تقویت خانواده مهدوی و اصول اخلاقی زوجین در حین طلاق و بعد از طلاق ارائه شده است.

دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه همچنین با اشاره به برخی از کنفرانس ها و همایش ها عنوان کرد: نقش جامعه نخبگانی حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی، دومین همایش آموزشی ترویجی مبلغان اربعین، اولین و دومین همایش آموزشی ترویجی مبلغان اعتکاف، سومین همایش ملی و نخستین نمایشگاه فضای مجازی، اولین کنفرانس بین المللی ظرفیت شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی از جمله این کنفرانس ها می باشد.

وی ادامه داد: اولین و دومین و سومین و چهارمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی ایران، اولین و دومین و سومین کنفرانس بین المللی جغرافیا و برنامه ریزی، معماری و شهرسازی نوین،اولین و دومین و سومین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی ایران، اولین همایش ملی فقه ارتباطات و اولین و دومین و سومین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی علوم فرهنگی اجتماعی ایران از دیگر موضوعات مهم این کنفرانس ها می باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha