جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خاتمی خوانساری

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر این که زوج های جوان ساده زیستی را از حضرت زهرا(س) بیاموزند، گفت: متاسفانه امروز بیشتر مشکلاتی که در بین افراد و زوجین پیش می آید بر سر تجمل گرایی و خودپسندی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خاتمی خوانساری، شب گذشته در حسینیه باب الحوائج(ع) شهر همدان، با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی، گفت: خداوند اهل بیت(ع) را الگویی کامل در تمامی عرصه ها معرفی می کند.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را خدای تعالی برای زوج های جوان الگو قرار داده و بهترین درجات آدمی را در این دو انسان کامل قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی حوانساری ادامه داد: زینت و زیبایی در اسلام پسندیده است و حتی مستحب است که زوج های جوان زندگی خود را با زیبایی و استفاده از نعمات الهی شروع کنند.

وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) زندگی خود را با نماز شروع کرده و بهترین زمان زندگی خود را با مناجات به درگاه الهی متبرک کرده اند، متاسفانه امروز در بعضی از خانواده ها عروسی ها آغشته به مسایل حرام می شود.

این استاد حوزه با بیان این که حضرت زهرا(س) می فرماید سه چیز مرا آرام می کند، نظر بر چهره رسول خدا(ص)، خواندن کلام الله و انفاق، افزود: حضرت زهرا مرضیه دارای جایگاهی والا و روحیه ای قوی بودند، این الگوی کامل بشریت در مراسم عروسی شان لباس نو خود را به سائلی عطا می کند و با این کار به ما درس انفاق فی سبیل الله را می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی حوانساری با اشاره به این که متاسفانه امروز بیشتر مشکلاتی که در بین افراد و زوجین پیش می آید، بر سر تجمل گرایی و خودپسندی است، اظهار کرد: مورد های فراوانی در جامعه امروزی یافت می شود که به خاطر مدل لباس عروس و یا اختلاف سلیقه هایی که مربوط به تفکر تجمل گرایانه است به اختلاف های بزرگ رسیده اند.

استاد حوزه  در پایان بیان داشت: امیر مومنان علی(ع) با خستگی فراوان زمانی که وارد منزل می شدند به حضرت زهرا(س) کمک می کردند و با این حال که نبی مکرم اسلام (ص) بین آنها تقسیم کار کرده بود اما این اسوه بزرگ با کمک به حضرت زهرا(س) به ما درس زندگی را آموزش داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha