سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ناصر نقوی

حجت الاسلام نقوی با اشاره به این که غرب و تفکر مادی گرا انسان ها را از هدف خلقت دور خواهد کرد و در غرب خانواده، محبت و انسانیت معنا ندارد، گفت: آرامش در سبک زندگی غربی، نسخه دروغینی است که دشمن تحویل جوان امروز می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام ناصر نقوی، دبیر موسسه سراج و مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، شب گذشته در مسجد ابوالفضل(ع) همدان، گفت: آسیب های سبک زندگی غربی سبب شده تا بنیان خانواده در جامعه اسلامی ضعیف شود.

وی تصریح کرد: آمار بالای طلاق، افزایش مشکلات اجتماعی، از هم پاشیدن خانواده ها و بالا رفتن سن ازدواج نشانه دور شدن جامعه از سبک زندگی اسلامی و فاطمی است.

حجت الاسلام نقوی با اشاره به این که غرب و تفکر مادی گرا انسان ها را از هدف خلقت دور خواهد کرد و در غرب خانواده، محبت و انسانیت معنا ندارد، افزود: آرامش در سبک زندگی غربی، نسخه دروغینی است که دشمن به وسیله مواد مخدر و روان گردان ها، موسیقی و کارهای ناشایسته که در دین مبین اسلام حرام هستند را تحویل جوان امروز می دهد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: متاسفانه بعضی از افراد  جامعه ما هم از سبک زندگی غربی الگو گرفته و صرف دفع شهوت را سبب پیدایش آرامش می دانند و به فکر عواقبی از جمله عذاب گناه، آثار گناه در زندگی، دوری از خدا و اولیای الهی و همچنین زمینه سازی جهت انجام گناه بعدی نیستند.

دبیر موسسه سراج همدان در ادامه افزود: مبانی غربی که امروز در کشور ما رو به افزایش است، اثری از آرامش قلبی پیدا نمی شود، بلکه این راه از ریشه مشکل دارد و الگوی مناسبی در این راه برای جوان معرفی نشده است.

نقوی دبیر موسسه سراج اظهار کرد: تا نگاه ما به سمت سبک زندگی فاطمی سوق داده نشود، آرامش به زندگی ما باز نخواهد گشت، حضرت فاطمه زهرا (س)، سال های سال در سخت ترین شرایط با امیر مومنان علی(ع) به بهترین صورت ممکن زندگی کردند، این گونه سبک زندگی باید الگوی جوانان جامعه ما قرار گیرد.

وی در پایان گفت: جوانان ما باید از امیر مومنان(ع) و حضرت زهرا(س) الگو برداری کنند و به این نتیجه برسند که در انسان ها در سخت ترین شرایط می توانند به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha