شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/امام جعمه قاین گفت: درس هایی که حضرت فاطمه زهرا(س) به ما داده اند همانند حمایت از امام و ولایت تا پای جان و ایستادگی در برابر جریانات فکری و عقیدتی را باید در دنیای امروز عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام علی رحمانی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به تصرف فدک بعد از رحلت پیامبر(ص) که می گفتند اگر این ملک در دست علی بن ابیطالب(ع) باشد، موجب قوت حکومت علی(ع) می شود، گفت: فاطمه زهرا(س)به جز مسئله خلافت، در برابر مسئله فدک هم در مقابل خلیفه قرار گرفتند.

امام جمعه قاین ادامه داد: سؤال این است که آیا فاطمه زهرا(س) برای تهیه نان و خورشتی مقابل خلیفه ایستاده است؟ نه بلکه می خواست پشت سر مطالبه فدک، مسئله خلافت را نیز داشته باشد.

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که مسئله فدک یک بهانه بود و آنها می خواستند خلافت را به تاراج ببرند، گفت: فدک شعار شیعه است، در حال حاضر بایستی بزرگترین مکان ها به این نام نامگذاری شود.

وی بیان داشت: باید از ایام فاطمیه در شناخت زهرای مرضیه نهایت استفاده را کرده و مجالس و محافل عزا در خور شأن حضرت برگزار کنیم.

امام جمعه قاین گفت: درس هایی که حضرت فاطمه زهرا(س) به ما داده، همانند حمایت از امام و ولایت تا پای جان و ایستادگی در برابر جریانات فکری و عقیدتی را باید در دنیای امروز عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام رحمانی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) برای همه ما در بحث نماز، قرآن، زندگی، همسرداری، فرزندپروری، ولایت مداری و دفاع از ولایت و حق الگو است؛ لذا بر همه ما فرض است به عنوان یک مسلمان در مجالس و مراسم عزای آن حضرت پرشور شرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha