جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خضری

حوزه/ حجت الاسلام خضری گفت: تمام زنان و مردان مبارز و انقلابی می‌توانند از زندگی سیاسی و اجتماعی و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س) درس ایثار و دفاع از اهل بیت و ولایت بگیرند، چرا که شخصیت این بانوی شجاع شخصیتی ممتاز و برجسته بود.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری، شب گذشته در مراسم سوگواری طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین که در آستانه مقدسه حلیمه خاتون برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: با مراجعه به قرآن کریم، درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرت نازل شده و از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره کرد.

وی افزود: بر اساس روایات این گونه آمده است که کار حضرت زهرا(س) در منزل بسیار بود و از پیامبر(ص) خواستند که برای کمک در کارها از خدمتکار استفاده کنند و پیامبر گرامی اسلامی(ص) به حضرت زهرا(س) گفتند که هر شب قبل از خواب 34 الله اکبر، 33 سبحان الله، و 33 الحمدلله بگوید که این از هر خادمه و خدمتکاری بهتر است.

این کارشنس مذهبی اظهار کرد: در کتاب امالی صدوق روایتی از امام صادق(ع) نقل است که ایشان می‌فرمایند برای حضرت فاطمه(س) 9 اسم فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا عنوان شده است.

 وی ادامه داد: گاهی ما اسامی افراد را برای شناخت می‌گذاریم، اما القاب حضرت فاطمه(س) هر کدام بابی از معارف است و یکی از القاب ایشان راضیه و مرضیه است، یعنی هم به مقام رضا رسیده و هم مورد رضایت خداست.

 حجت الاسلام خضری بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) فقط در قیامت دوستانش را جدا نمی‌کند، بلکه ما معتقدیم در همین دنیا هم این افراد را تک تک جدا خواهد کرد.

 کارشناس مذهبی تصریح کرد: آن حضرت دارای ابعاد مختلفی است که یک بعد آن، بعد معنوی و روحانی ایشان است که باید در چنین ایامی برای حرکت انسان‌ها به سمت معنویات آن را تببین کرد.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید خود را پاک و به سمت عصمت عملی و قله‌ای به نام حضرت زهرا(س) حرکت کند تا به انوار آن حضرت که محور حدیث کساء و محور پاکیزگی و طهارت است، برسد.

وی افزود: تمام زنان و مردان مبارز و انقلابی می‌توانند از زندگی سیاسی و اجتماعی و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا (س)  درس ایثار و دفاع از اهل بیت(ع) و ولایت بگیرند، چرا که شخصیت این بانوی شجاع شخصیتی ممتاز و برجسته بود، یادآوری می شد .

گفتنی است، این مراسم از تاریخ ۲۸ بهمن لغایت ۲ اسفند از سوی حوزه علمیه قزوین در این مکان مقدس برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha