جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ در دنیای معاصر، نیاز به دین و آموزه های آن، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و علاقه به دین و مذهبی که بتواند آرامش روحی و روانی را بر فرد و جامعه حاکم کند، هر روز در اقصی نقاط جهان ابراز می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان؛ در شرایط کنونی جامعه ما که استکبار جهانی لحظه ای برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی آسایش و آرامش ندارند و با فرهنگ کاذب وارد میدان شده و درصدد آن است که نسل پاک نوجوانان و جوانان عزیز را به آلودگی بکشاند، بار سنگینی بر دوش مبلغین و عرصه داران تبلیغ و فرهنگ ناب اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) است، لذا بر اقتضای وظیفه، این حربه شیطانی را باید، با آشنا سازی نسل جوان با معارف اسلامی خنثی کرد.

در دنیای معاصر، نیاز به دین و آموزه های آن، بیش از هر زمان دیگر احساس می شود و علاقه به دین و مذهبی که بتواند آرامش روحی و روانی را بر فرد و جامعه حاکم کند، هر روز در اقصی نقاط جهان ابراز می گردد.

با توجه به این نیاز اساسی و تلاش بی وقفه دشمن برای رفع این نیاز به صورت کاذب، از طریق شبکه های منفی ماهواره ای و معرفی کردن اسلام به عنوان دین خشن، از لسان جبهه های طالبان و داعش و سایر گروه های منحرف، ضرورت دارد که تبلیغ معارف اسلام ناب در حدی بسیار گسترده تر از گذشته در دستور کار قرارگیرد.

برای عملی کردن این مقوله ضرورت دارد با توجه به مقتضیات زمان، شیوه های علمی و عملی برای علاقه مند نمودن ملت ها و اقشار مختلف اجتماع به آموزه های مکتب اهل بیت، تولید و مورد استفاده قرار گیرد.

پر واضح است آسیب های اجتماعی و معنوی، زاییده کم کاری و یا عدم کارکرد صحیح نهادها، بخش ها و دستگاه های مختلف اعم از محیط خانواده، دوستان، مدرسه، اجتماع و خاصه روحانیون و مبلغین به عنوان مهم ترین عنصر بصیرت افزای جامعه اسلامی بوده و می باشد.

اگر جوان پس از احساس نیازش به گمشده درونی اش به خوبی اقناع نگردد، معاندین با دین از این نیاز او استفاده کرده و با روش های متنوع و جذاب - که کم هم نیستند - او را به صورت کاذب – بسان طفلی که نیاز او به شیر مادر را با پلاستیکی کوچک جواب داده و به ظاهر او را آرام کرده –اقناع کرده و از درک و عمل به مفاهیم دین مبین اسلام دور می سازند.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha