جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فیلیپین «هفته بیداری حلال» برگزار می کند

حوزه/به گفته رئیس بنیاد «مرکز جهانی» در فیلیپین، هفته «افزایش آگاهی حلال» در شهر داوائو سیتی، از بزرگترین شهرهای این کشور برگزار شده که این هفته شامل فعالیت های متعددی از جمله یک نمایشگاه سه روزه از محصولات و خدمات حلال می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک نهاد بین المللی در فیلیپین رویدادی با عنوان «هفته افزایش آگاهی حلال» به منظور ارتقاء صنعت گردشگری و خدمات حلال و اسلامی از جمله نمایشگاهی از محصولات و خدمات سازگار با شریعت اسلامی در تاریخ 3-6 می 2018 میلادی در داوائو سیتی، یکی از بزرگترین شهرهای این کشور برگزار می کند. هدف از برپایی این رویداد و گسترش «هفته افزایش آگاهی حلال»، تبلیغ اسلامی و ترویج آگاهی پیرامون  محصولات و خدمات حلال در این کشور اعلام شده است.

ماریلو آمپویان رئیس بنیاد «مرکز اسلامی جهانی»، که قرار است میزبانی این همایش را به عهده داشته باشد در این باره گفت: در پی موفقیت همایش های قبلی برگزار شده در رابطه با تجارت اسلامی، کمپین بیداری حلال در این کشور با قدرت بیشتری عمل خواهد کرد. فعالیت های مربوط به «هفته افزایش آگاهی حلال» از جمله کنفرانس خبری و آماده سازی محل نمایشگاه های محصولات حلال از پیش فراهم شده اند.

به گفته وی این رویداد سه روزه تنها شامل نمایشگاه محصولات، کالاها و خدمات حلال و اسلامی نبوده بلکه فعالیت ها و برنامه های متعددی در آن برگزار خواهند شد.

این مقام فیلیپینی افزود: در روزهای بعد از نمایشگاه در 4-6 می نیز فعالیت هایی از جمله امضای موافقتنامه ها و راه اندازی برنامه های مربوط به تجارت حلال در شهر داوائو سیتی در فیلیپین برنامه ریزی شده اند.

گفتنی است صنعت حلال، به ویژه گردشگری اسلامی اخیرا در کشورهای آسیایی از جمله فیلیپین رشد قابل توجهی نشان داده و با افزایش تقاضا و گسترش گرایش به اسلام در این کشورها، سازمان های اقتصادی و دولتی نیز خواستار بهره وری از این تجارت رو به توسعه هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha