جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ رئیس مرکز اسلامی سروآباد یکی از دستورات و برنامه هایی را که دین اسلام بر مسلمانان واجب دانسته را فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: همه در برابر جامعه اسلامی به نوعی مسئول هستیم و کسی نباید خود را از این حیث جدای از دیگران فرض کند.

ماموستا عبدالرحمن رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: دین مبین اسلام دستورات بسیاری برای مسلمانان برای داشتن زندگی سالم و به دور از هر گونه بدی و ناپاکی دارد.

رئیس مرکز اسلامی سروآباد  ادامه داد: اگر نگاهی عمیق به دستورات و سفارشات دین مبین اسلام داشته باشیم برای هر یک از شئونات زندگی انسان برنامه ای مدون و کامل دارد.

وی یکی از دستورات و برنامه هایی را که دین اسلام بر مسلمانان واجب دانسته است را فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: به همین منظور باید برای اجرای این فریضه که نتیجه آن هم به فرد بر می گردد و هم به جامعه، یک مرکز متمرکز وجود داشته باشد.

ماموستا رحمانی تاکید کرد: همه در برابر جامعه اسلامی به نوعی مسئول هستیم و کسی نباید خود را از این حیث جدای از دیگران فرض کند که اگر این گونه باشد، بی شک ثبات و امنیت در جامعه روز به روزتر کم رنگ تر خواهد شد.

رئیس مرکز اسلامی سروآباد گفت: انسان در هر جا و مکانی که هست، باید لباس تقوا و پرهیزگاری را بر تن داشته باشد، زیرا لباس ظاهر انسان برای پوشیدن ظواهر اوست، ولی لباس تقوا، باید همیشه و همه جا با انسان مومن و خداترس همراه باشد.

این کارشناس دینی علوم اهل سنت افزود: هر کسی در هر پست و مقامی که باشد باید تقوا پیشه کند و امروز اخلاق ناپسند و غیرانسانی که در برخی از نقاط جهان دیده می شود، مثل همین گروهک تروریستی داعش و... مورد تنفر هر انسان باخدا و با منطقی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha