چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ آنچه مشخص است معاندین در مسیر دین و هدایت مردم انحراف ایجاد کردند و قرنها باعث گمراهی شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رجایی پیش از ظهر امروز در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم  در بیت معظم له در قم برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی بود که علی اعلی او را می ستاید و معصومین(ع) از جایگاه مادرشان یاد می کنند و او را الگوی معرفتی، اخلاقی و سیاسی قرار می دهند.

سخنران این مراسم عنوان کرد: در عظمت این بانو همین بس که دارای کنیه استثنایی یعنی «ام ابیها» است. وقتی انسان در اسامی و نام های مبارک حضرت زهرا(س) وارد می شود، متعجب می شود و مبهوت می شود ما کجا و معرفت آن بانو کجا؟.

وی افزود:در عظمت او همین اندازه بس که در علم نیازمند احدی نیستند  و کتاب الله علمی است که یکجا در حضرت قرار داده شده، به همین دلیل او فاطمه نامیده شده، چون از علم قطع شده و نیازی به تعلیم و تعلم ندارد و از همه بدی ها و زشتی ها به دور است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی گفت: کلمه حضرت زهرا(س) از دیگر القاب است. علامه مجلسی در 43 بحار در مورد مناقب آن بانو اشاره کردند. از جهاتی که به نام زهرا(س) گذاشته به دلیل درخشش و عظمت او است. او نوری است که در آسمان مانند کوکب نور افشانی می کند. نوری خیره کننده ملائک دیدندکه او حضرت زهرا(س) است.

سخنران این مراسم عنوان کرد: او نوری است که از خدای عزوجل آفریده شده است و همین معرفت نسبت حضرت فاطمه(س) را سخت می کند.حضرت دارای ایمان و یقین بود و همین مسئله باعث شد او مشکات باشد.

سخنران این مراسم عنوان کرد: آنچه مشخص است، معاندین در مسیر دین و هدایت مردم انحراف ایجاد کردند و قرنها باعث گمراهی شدند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha