سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سمینار وحدت

حوزه/ دومین سمینار بین المللی «وحدت، پیش شرط تمدن نوین اسلامی»، با حضور آیت الله فاضل لنکرانی و اندیشمندانی از کشورهای ایران و هند، در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، دومین سمینار بین المللی «وحدت، پیش شرط تمدن نوین اسلامی»، با حضور اندیشمندانی از کشورهای ایران و هند، پیش از ظهر امروز(29 بهمن ماه) در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار شد.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، منوچهر متکی، معون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پرفسور عبیدالله فهد و پرفسور محمد اسحاق از اساتید دانشگاه های هند سخنرانان این مراسم بودند.

محمد اسحاق، استاد دانشگاه جامع ملی هند در سخنرانی تمدن را دارای چهار مؤلفه اقتصاد، سیاست، علم و هنر دانست و بیان داشت: توحید در خالقیت، توحید در خلق، عقل، امر به معروف و نهی از منکر و خانواده شاخه های رسیدن به تمدن نوین است.

وی ادامه داد: زمانی می توانیم به تمدن نوین اسلامی برسیم که صدر اسلام را مورد مطالعه قرار داده و در جامعه ظرفیت بخشی داشته باشیم. همچنین برای رسیدن به تمدن باید از تمامی مذاهب و ادیان بهره ببریم. همه باید با یک دیگر تلاش کنیم تا به یک تمدن برسیم.

گفتنی است، نخستین سمینار بین المللی «وحدت، پیش شرط تمدن نوین اسلامی» با همکاری دانشگاه های ایران، مالزی و هند در شبه قاره هند برگزار شد.

انتهای پیام       ر/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha