جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اعضاء ستاد کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با امام جمعه کرمان

حوزه/ در جلسه کمیته همکاری حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان بر ضرورت تقویت همکاری ها و حضور روحانیت در مدارس تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، جلسه کمیته همکاری حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش کرمان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان تشکیل شد.

در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد، حجت الاسلام حسین درودی و آقای رحیمی معاونان «استان ها» و «برنامه ریزی و پژوهش» ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی مدیر حوزه علمیه کرمان، علی جلالی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام عباس رضایی معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان، محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش، خانم مرادی معاون فرهنگی پرورشی و حجت الاسلام اصغر سالار حسینی، دبیر  کمیته همکاریها در کرمان حضور داشتند.

در این جلسه ابتدا محسن بیگی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، گزارشی از فعالیت‎های انجام گرفته از طرف آموزش و ‌پرورش در ارتقای روابط این ارگان با حوزه و مبلغین داد و بر لزوم تقویت فعالیتهای تربیتی تاکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی رابطه حوزه و آموزش و پرورش را رابطهای متقابل دانست و تقویت همکاری ها را امری ضروری برشمرد.

در ادامه، حجت الاسلام جلالی به ارائه گزارشی از فعالیتهای سازمان تبلیغات پرداخت و بر لزوم تامین منابع مالی و آموزش مبلغین و ائمه جماعات مدارس تاکید کرد.

 رحیمی معاون برنامهریزی و پژوهش ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، نیز کمیته همکاری های استانی را قرارگاه فرهنگی هر استان دانست و تصمیمات فرهنگی برای دانش آموزان را تقویت زیرساخت فرهنگی کشور برشمرد.

وی، عدم هماهنگیهای کامل میان مجموعههای فرهنگی و آموزش و‌ پرورش را آسیب زننده دانست و نسبت به اقدام سریع همه مراکز در برطرف نمودن نیاز فرهنگی مدارس تاکید کرد.

 حجت الاسلام درودی، معاون امور استانهای ستاد کمیته همکاریها هم با ارائه گزارشی از سابقه، فعالیتها و برنامههای ستاد، دلیل تشکیل این ستاد را نظاممند کردن حضور روحانیت در مدارس دانست.

وی، حضور روحانیت در مدارس را موجب ایجاد فضای امنیت اخلاقی برای دانش آموزان برشمرد.

حجت الاسلام درودی همچنین سند بنیادین آموزش و پرورش را مهم دانست و نقش آگاهی مسئولین از محتوای سند را در تحقق آن در آموزش و پرورش اساسی خواند‌.

پس از آن، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نیز تشکر از تشکیل این جلسه، آموزش و پرورش را از مهمترین ارگانهای کشور دانست و تامین نیروی کشور را از وظایف این ارگان خواند.

نماینده ولی فقیه در کرمان، تربیت را مهمتر از تعلیم برشمرد و آموزش را زیرمجموعه مباحث تربیتی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، خروجی آموزش وپرورش را مناسب خواند و کاستیهای موجود را از عدم هماهنگی آموزش پرورش و دیگر ارگانهای فرهنگی با هم دانست.

وی، تشکیل کمیته همکاریها را مناسب ارزیابی کرد، اما به عمل و نتیجه رساندن موضوعات مصوب در جلسات کمیته را مهمتر دانست و ایجاد حلقه میان تصمیم گیران و عمل کنندگان را ضروری برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی وجود سه ضلع کادر متدین، مربی متعهد و متقی و متن آموزشی متناسب را  موجب تحول در آموزش و پرورش دانست.

در پایان، حجت الاسلام درودی، معون استان ها ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، حکم حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به عنوان رئیس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان کرمان را به وی اعطا کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha