پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اعزام روحانیون برای تبلیغ در ایام فاطمیه

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام ۳۰۰ مبلّغ به شهرها و روستاهای این استان طی ایام دهه فاطمیه خبر داد .

حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری مراسم‌های سوگواری دهه فاطمیه در این استان گفت: مراسم دسته روی هیئت‌های مذهبی بعد از تشییع پیکر شهدای گمنام تازه تفحص شده در تمامی شهرستان‌های استان در روز اول اسفند ماه هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مردم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ایام دهه فاطمیه افزود: مراسم سوگواری این ایام نیز هر شب بعد از نماز مغرب همراه با سخنرانی در مساجد و حسینیه‌های سطح استان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام ایزانلو همچنین از برنامه‌ریزی و اعزام 450 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰۰ نفر مبلغ و ۱۵۰ مبلغه هستند که در سطح شهرستان‌ها و روستاهای خراسان شمالی به کار تبیین و تبلیغ آموزه‌های دینی و سبک زندگی فاطمی می‌پردازند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: به مناسبت ایام عزاداری دهه فاطمیه دوم تعدادی پرچم و پلاکارد بالغ بر چندین هزار عدد تهیه و بین هیئت‌های مذهبی سطح استان توزیع شده است .

وی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، بیان احکام، تفسیر قرآن، مرثیه خوانی و سوگواری پیرامون شهادت حضرت فاطمه(س)، تبیین احکام امر به معروف و نهی از منکر و زکات از جمله وظایف تبلیغی این افراد در ایام فاطمیه است.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha