پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ آیت الله ناصری نقل می کردند که در نوجوانی روزی در نجف از فردی که می دانستم خدمت امام زمان(عج) تشرف پیدا کرده است، پرسیدم راهکار تشرف خدمت آن حضرت چیست، فرمود، انجام واجبات و ترک محرمات، من پرسیدم راهکاری راحت تر نیست که آن عالم گفت، ای فرزندم نماز شب بخوان.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، ظهر امروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: اهل بیت(ع) دارای دو گونه صفات و خصیصه هستند، که برخی از آنها اصلاً برای افراد عادی ممکن نیست، چون ولایت مطلقه و عصمت کامل و  واسط فیض هستند ولی برخی از صفات و ویژگی های اهل بیت را می توان کسب کرد.

وی بیان کرد: یکی از اموری که بشریت می تواند همچون اهل بیت باشد، سبقت در خیر است، اهل بیت(ع) مزیّن به خصیصه سبقت در کار خیر هستند که این امر می تواند برای ما نیز الگو باشد، خیر به معنای عمل صالح اگر باشد، وظیفه همه مما است که براین اساسا همه مومنین وظیفه دارند در انجام کار خیر سبقت بگیرند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: امام حسن عسکری(ع) می فرمایند، از ما شیعیان نیست اگر در شهری شیعه ای وجود داشته باشد و بهتر از او کسی باشد، این حرف برای طلاب نیز صادق است. نباید در محفل و جامعه ای فرد غیر طلبه ای بهتر از طلاب باشد، آنان باید سرآمد تهذیب باشند.

وی ابراز کرد: رشته اصلی طلاب و حوزه های علمیه رشته تهذیب نفس است و اصلاً قابل قبول نیست که کسی در داخل حوزه علمیه باشد و آشنا به مبانی فقهی و دینی ولی غیر طلبه ای بهتر از او در امر اخلاقیات باشد.

استاد حوزه اصفهان عنوان کرد: براساس آیه 148 سوره مبارک بقره  کسانی که در کار خیر سبقت می گیرند، جز یاران حضرت مهدی(عج) هستند و معیار یاران امام عصر(عج) این چنین بیان شده است.

وی افزود: لشکر 10 هزار نفری اولیه یاران امام زمان(عج) در زمان ظهور همگی دارای خصیصه سبقت در انجام کار خیر هستند. آیه 32 سوره مبارکه فاطر نیز ویژگی بارز امام زمان(عج) را سبقت در خیر  بیان می کند.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: آیت الله ناصری نقل می کردند که در نوجوانی روزی در نجف از فردی که می دانستم خدمت امام زمان(عج) تشرف پیدا کرده ، پرسیدم راهکار تشرف خدمت آن حضرت چیست، فرمود، انجام واجبات و ترک محرمات، ولی من پرسیدم راهکاری راحت تر نیست که آن عالم گفت، ای فرزندم نماز شب بخوان.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: به همه مومنین و مسلمین و طلاب توصیه می کنم براساس روایات خالص ترین عمل خود را برای خداوند انجام دهند. خداوند افضل برکت و توفیق خود را نصیب آن فرد می کند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha