پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ سمینار علمی وحدت، پیش شرط تمدن نوین اسلامی

حوزه/ متکی با تأکید بر این که تمدن اسلامی می تواند چهره تمدنی و مبتنی بر تمامی شاخصه های پیشرفت را از اسلام ارائه دهد، گفت: تمدن نوین اسلامی خط بطلانی بر اسلام نادرست، غلط و وارونه‌ است که دشمنان تعمداً آن را به دیگران ارائه می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، منوچهر متکی، در دومین سمینار بین المللی «وحدت، پیش شرط تمدن نوین اسلامی» که پیش از ظهر امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار شد، با بیان این که باید به پیشینه تمدن اسلامی توجه داشته باشیم، گفت: در این زمینه باید مقولات مهمی همانند چیستی، چگونگی حوزه ها، آثار و نحوه تعامل مسلمانان با دیگران را مورد بحث و کنکاش قرار دهیم.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: هر یک از این مقولات، موضوع ده ها رساله، پژوهش و مقاله در شناخت تمدن اسلامی است که کاری علمی و ضروری به شمار می آید، البته در حوزه هایی چنین کارهایی صورت گرفته، ولی در حوزه هایی باید این تحقیق، تفحص و پژوهش صورت گیرد.

متکی با بیان این که در نگاه امروزی به تمدن اسلامی باید بدانیم چرا به این موضوع می پردازیم، عنوان کرد: تمدن اسلامی به دنبال شبهه زدایی از اسلام است، در حالی که هدف اصلی غرب شبهه افکنی درباره اسلام است و این کار را با حمایت از گروه های تکفیری، تروریستی و سلفی دنبال می کند.

وی ادامه داد: غرب با حمایت از چنین گروه های جنایتکاری می خواهد اسلام را وارونه به جهانیان ارائه دهد. مأموریت ویژه این گروه ها معرفی خشن اسلام است تا بتواند با این بهانه به اسلام هراسی خود ادامه دهد.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که تمدن اسلامی می تواند چهره تمدنی و مبتنی بر تمامی شاخصه های پیشرفت از اسلام را ارائه دهد، گفت: تمدن نوین اسلامی خط بطلانی بر اسلام نادرست، غلط و وارونه‌ی است که دشمنان تعمداً آن را به دیگران ارائه می دهند.

وی در پایان گفت: متأسفانه اسلام هراسی در این دوره نهادینه شده و دشمنان معتقدند باید اسلام را از درون تهی کنند چون می دانند با هجمه بیرونی نمی توانند اسلام را از بین ببرند. البته به موزات اسلامی هراسی دشمنان، شناخت اسلام در غرب و جوامع اسلامی بیشتر شده، به همین دلیل می بینیم چاپ قرآن در کشورهای غربی 10 برابر شده است.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: تمدن اسلامی بهترین ادبیات امروزی برای معرفی اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha