شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که مدارس بیش از پیش نیازمند حضور روحانیان هستند، گفت: امروز حضور یک طلبه و روحانی مستعد و فرهیخته با توان علمی و تبلیغی بالا در میان دانش آموزان یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در کارگاه آموزشی مبلغان مدارس امین غرب استان، مبلغان را مروجان دین و معارف اسلامی در جامعه معرفی کرد و بر ضرورت بهره گیری بیشتر مبلغان دینی در برنامه های فرهنگی و دینی تأکید کرد.

وی، حضور مبلغان دینی در مدارس را یک فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر و بهتر دانش آموزان با معارف الهی دانست و افزود: حضور مستمر مبلغان دینی در مدارس به طور حتم از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز نسل جوان جامعه با شبهات اعتقادی بسیاری مواجه هستند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی با پاسخگویی مناسب و مستدل به این شبهات از بروز انحراف های فکری در میان این نسل جلوگیری خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که ارتباط مناسب و چهره به چهره مبلغان با دانش آموزان یک ظرفیت ارزشمند تبلیغی برای طرح مسائل مختلف فرهنگی و دینی است، تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره اثرگذاری فعالیت های تبلیغی را دو چندان خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدارس را می توان خط مقدم دفاع از دین و ارزش های اسلامی خواند، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از توطئه ها و برنامه های ضد دینی و فرهنگی دشمنان از سطوح پایین جامعه نظیر مدارس و دانش آموزان آغاز می شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که مبلغان دینی امروز رسالت بسیار سنگینی نسبت به گذشته دارند، تصریح کرد: در گذشته حجم و گستردگی شبهات دینی و انحرافات بسیار کم بود، اما امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی، تبلیغ ارزش های دینی کار بسیار دشواری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که یک مبلغ باید ضمن توانمندی بالا از سطح علمی و اطلاعات عمومی مناسب نیز برای تبلیغ برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: اگر یک مبلغ دینی نتواند اطلاعات علمی و عمومی خود را به روز کند نمی تواند به خوبی پاسخگوی نیاز جامعه به ویژه جوانان باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه جوان هر روز با خطرات فرهنگی و اعتقادی جدیدی مواجه می شود، بیان داشت: مبلغان دینی باید با شناخت مناسب این هجمه ها نسبت به آگاهی دادن به نسل جوان جامعه اقدام کنند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان دینی در خط مقدم دفاع از دین و ارزش های الهی قرار دارند، خاطرنشان کرد: حضور تعیین کننده مبلغان در عرصه ها و صحنه های مختلف از بروز بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه جلوگیری کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که باید از توان طلاب جوان حوزه‌های علمیه استان در مدارس مناطق مختلف استفاده شود، بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از طلاب جوان آمادگی حضور در مدارس را دارند که باید زمینه حضور آنها بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به گسترش شبهات مختلف دینی، سیاسی و اعتقادی از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه گفت: امروز نسل جوان جامعه مهم‌ترین هدف دشمنان هستند که باید با برقراری ارتباط نزدیک با آنها خطر انحراف‌های فکری را گوشزد کنیم.

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این که مدارس بیش از پیش نیازمند حضور روحانیان هستند، خاطر‌نشان کرد: امروز حضور یک طلبه و روحانی مستعد و فرهیخته با توان علمی و تبلیغی بالا در میان دانش آموزان یک ضرورت انکارناپذیر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به وجود حوزه های علمیه متعدد در سطح مازندران، بهره‌گیری از توان طلاب جوان در مدارس را ضروری دانست و بیان داشت: باید زمینه‌ای برای حضور بیشتر طلاب جوان و مستعد در مدارس برای توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی فراهم شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha