جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هاشمی

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۱۲۰وقف جدید در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۴وقف مربوط به حوزه‌های علمیه بوده است، گفت: در ۴۸بقعه متبرکه خراسان جنوبی سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام منصور هاشمی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۶ تا کنون ۱۲۰ وقف در خراسان‌جنوبی به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۷ مورد وقف بر قرآن بوده است.

وی  با اشاره به اینکه ۱۴ مورد نیز وقف بر حوزه‌های علمیه بوده، بیان کرد: وقف بر ایتام و وقف بر جهیزیه نیز از دیگر نیات واقفان خیراندیش در سال جاری بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشره به این که در 16 بقعه استان، مراسم سوگواره یاس نبوی ویژه بانوان برگزار می‌شود، افزود: 56 مبلغ در روزهای فاطمیه به نقاط مختلف استان اعزام شده‌اند که 24 مبلغ، اعزامی از قم هستند و دهه دوم نیز که احتمال شهادت حضرت فاطمه(س) بیشتر است از ۲۸ بهمن ماه تا ۲ اسفندماه به مدت ۵ روز مراسمات عزاداری را داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در این طرح ۲۴ مبلغ اعزامی از قم داریم که مبلغین دوره های تخصصی تبلیغ را در قم طی کرده و با مدرک حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد حوزه علمیه است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که در ۲۱ بقعه استان مراسم شام غریبان به صورت یک مراسم کامل برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برپایی ۶ خیمه معرفت، ۹ نمایشگاه عرصه محصولات فرهنگی و ۶ خیمه کودک و نوجوان را نیز در جوار بقاع در این ایام خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: برگزاری اجتماعات عزاداری را صبح روز شهادت در ۳۶ بقعه استان خواهیم داشت که در شهرستان بیرجند این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام حاج حسن فیروزی و حاج امیر نعیمی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: برپایی 9 نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و خیمه‌های معرفت و کودک و نوجوان در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های روزهای فاطمیه است.

وی خاطرنشان کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) مراسمی در آستان امامزادگان باقریه بیرجند با حضور مداح و سخنران کشوری برگزار می‌شود که پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی قرآن کریم از کشور عراق و آوردن پرچم حرم امام حسین(ع) در مراسم، از دیگر برنامه‌های این روز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha