چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)، تراث علمی، تربیتی، فکری، عقیدتی، اخلاقی و سیاسی است و لازم است از این تراث به خوبی مراقبت، تبین و حفظ شود.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی شب گذشته در ایام شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی در منزل آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و با حضور اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد، گفت: آنچه از حوادث غم انگیزی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در جامعه اسلامی به وجود آمد،  صرفا محصول ریاست طلبی، شهرت جویی، قدرت خواهی و انحراف از هوای نفس نبوده است، بلکه محصول برنامه  ای حساب شده و فتنه دقیق بوده است.  

 عضو جامعه مدرسین عنوان کرد: آنچه  بعد از رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاده درپی نقشه مرموز فکر شده همراه با نفاق، کینه و حسادت به حضرت علی(ع) بود که بعد از رحلت پیامبر(ص) بخشی ظاهر شد.

این استاد حوزه با بیان اینکه اسلام آن افراد از روی طمع و توطئه بوده ونه از روی تقیه و ترس، اظهار داشت: دلیل مطلب سخن حضرت زهرا(س) که فرمودند« حرکت آنها با برنامه و حساب شده بوده است، این طور نبوده که ناگهان تصمیم به حمله به ولایت گرفته باشد.

وی با بیان اینکه خطبه فدکیه، تراث علمی، تربیتی، فکری،  عقیدتی و اخلاقی وسیاسی است، گفت: لازم است از این تراث به خوبی مراقبت، تبین و حفظ شود.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha