چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله نظری خادم الشریعه در مراسم فاطمیه

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) برای انسان جامع خیرات و مبرات است، خاطرنشان کرد: وجود مبارک حضرت زهرا(س) و توسل به ایشان همه خیرات را برای انسان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نظری خادم الشریعه، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در ساری برگزار شد، با بیان این که آنچه برای انسان خیر محسوب می شود، شناسایی خدا و خداپرستی است، گفت: اگر انسان کوشش کند و این اصل را به دست بیاورد هم در دنیا و هم آخرت برای او خیر همه جانبه در پی خواهد داشت.

وی با بیان این که تا زمانی که خداپرستی در انسان حاکم باشد انسان به خیرات نائل می شود، افزود: خیر همه جانبه است و اگر انسان بخواهد از خداپرستی کوتاهی کند به طور حتم دچار گرفتاری می شود.

استاد حوزه با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) در خصوص خداپرستی بسیار تأکید کردند، بیان داشت: وقتی انسان به رهنمودهای 14 معصوم(ع) در خصوص بندگی و خداپرستی توجه کند به اهمیت این مسأله پی خواهد برد و آن گاه به این امر اهمیت بیشتری خواهد داد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که اهمیت دادن مسأله خدا پرستی، عبادت و بندگی و خیرخواهی برای انسان همه گونه خیر را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در همه امور زندگی سیره اهل بیت(ع) را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی با اشاره به این که سعادت، تعالی و رستگاری همه ما در گرو بهره گیری از سیره ارزشمند اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: کلام الهی و فرمایشات ائمه معصومین(ع) باید همواره سرلوحه همه امور جامعه اسلامی باشد.

استاد حوزه با بیان این که ایام فاطمیه نیز باید همانند محرم و عاشورا مورد توجه عموم مردم قرار گیرد که خوشبختانه همین گونه است، تصریح کرد: میزان توجه عموم جامعه به مسأله فاطمیه قابل تحسین است و این نشان دهنده اعتقادات قوی دینی مردم است که باید حفظ شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر این که باید در همه حال از وجود خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص) استفاده کنیم، بیان داشت: با بهره گیری از سیره و روش اهل بیت(ع) می توانیم جهات زندگی خود را تکمیل کنیم.

استاد حوزه با بیان این که آنچه که موجب کمال، عاقبت به خیری و آینده روشن انسان می شود، خداشناسی است، خاطرنشان کرد: باید در کنار شناخت خدا، عمل به احکام دین، روشن کردن حقایق دین و خیر، عبادت و بندگی را نیز مورد توجه جدی قراردهیم.

وی از حضرت زهرا(س) به عنوان شخصیتی بی نظیر در جهان بشریت یاد کرد و با بیان این که برای شناخت جایگاه این بانوی بزرگ جهان آفرینش باید به سخنان ارزشمند پیامبر گرامی اسلام(ص) رجوع کنیم، تصریح کرد:  حضرت فاطمه زهرا(س) شیعه خود را از آتش جهنم نجات می دهد و این عظمتی است که خداوند متعال به ایشان مرحمت کردند و شیعه حضرت زهرا(س) از برکت وجود ایشان خیر همه جانبه را خداوند نصیبش می کند.

استاد حوزه در ادامه گفت: انسان مسلمان کسی است که خداپرستی که توحید و شئون توحید است را هیچ گاه فراموش نکند و همواره نسبت به مسائل و مجالس ائمه طاهرین(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) اهتمام داشته باشد.

وی با تأکید براین که انسان مؤمن و متقی همواره باید در جهت عظمت اسلام و قرآن تلاش کند و از هیچ تلاش مادی، معنوی، فردی و جمعی فروگذار نکند، بیان داشت: متأسفانه دنیا و مادیات انسان را فریب می دهد و با سرگرم کردن انسان موجب خالی ماندن دستانش می شود و با دستان خالی نیز نمی توان کاری انجام داد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) برای انسان جامع خیرات و مبرات است، خاطرنشان کرد: وجود مبارک حضرت زهرا(س) و توسل به ایشان همه خیرات را برای انسان به ارمغان خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha