جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فرهنگیان مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر

حوزه/ حجت الاسلام فرهنگیان با اشاره به برترین الگو برای دفاع از ولایت گفت: انتخاب آگاهانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) بدون توجه به دنیا، به ویژه انتخابش در دفاع از ولایت عامل برتری و جاودانگی شد.

حجت الاسلام فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به روایتی اظهار داشت: رسول اکرم(ص) در روز مباهله می فرماید: خدا می داند که در روی زمین بنده ای بالاتر از فاطمه و حسن و حسین وجود ندارد که خداوند مرا امر کرد با اینها به مباهله بروم، اگر وجود داشت حتما خدا امر می کرد با آنها به مباهله بروم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر در تشریح علل صعود مقام و منزلت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در نظر خداوند، با بیان این که مهمترین علت صعود و سقوط ما انسانها تصمیم ها و انتخاب هایی است که انجام می دهیم، گفت: انتخاب آگاهانه حضرت زهرا(س) بدون توجه به دنیا، به ویژه انتخابش در دفاع از ولایت، مقام و منزلت ایشان را جاودانه  تر کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) هم به صورت ایجابی و هم بصورت سلبی از حضرت علی(علیه السلام) دفاع کرد، عنوان نمود: دفاع ایجابی حضرت همان است که شبانه درب تک تک خانه مهاجر و انصار می آمد درب خانه را می زند تا واقعه غدیر را یاد آور شود. و یا اینکه در دفاع از حق در مسجد خطبه می خواند.

وی افزود: همچنین دفاع سلبی این است که به مولا علی(علیه السلام) عرض می کند:  مرا در شب حنوط کن غسل ده و کفن کن و بر من نماز بخوان و شبانه به خاک بسپار و کسی را هم خبر نکن. این که قبر حضرت معلوم نیست. این یک اتفاق سلبی است. یعنی من و شما پس از 1400 سال از حادثه غمناک می گذرد جای سؤال دارد که چرا قبر حضرت زهرا(سلام الله علیها) معلوم نباشد؟معلوم نبودنش به چه دلیل است؟ حتما ما را به این خواهد رساند که اتفاقاتی افتاده، تنها اتفاقی که در آن زمان افتاد دفاع از ولایت بود.

حجت الاسلام فرهنگیان در پایان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) برترین الگو برای دفاع از حریم ولایت است، گفت: انتخاب آگاهانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) نصب العین رزمندگان اسلام در دفاع مقدس شد. به گونه ای که رزمندگان در عملیاتها با توسل به حضرت زهرا(سلام الله علیها) با بستن پیشانی بند یا زهرا(س) از خداوند توفیق شهادت می خواستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha