جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مشاور خانواده

حوزه/ نویسنده و مشاور حوزوی امور خانواده ، سعه صدر و خویشتنداری را راه مقابله با بسیاری از مشکلات خانوادگی در دنیای کنونی دانست.

حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: وقتی سعه صدر و خویشتنداری و نیز از خودگذشتگی در زندگی خانوادگی وجود نداشته باشد، طبیعی است که مشکلات بیشتر و بیشتر می شود و گاه به بحران هایی ختم می شود که نتیجه آن طلاق زوجین است.

وی البته به نقش مهم مشاوره و بهره گیری از کارشناسان مجرب دینی در این مسایل تاکید کرد و گفت: بی شک چنانچه ما بتوانیم از طریق مشاوران خوب و دلسوز و متعهد ، آگاهی مردم حتی از دوره کودکی و نوجوانی شان را ارتقا دهیم، این ها وقتی بزرگ شدند و خواستند تشکیل زندگی دهند بهتر می توانند در مقام همسر و یا پدر و مادر ، وظایف و تکالیف خود را انجام دهند و در مقابله با بحران ها و مشکلات زندگی ، رفتار معقولانه ای بر اساس صبر و متانت و سعه صدر از خود نشان دهند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: در وضعیت فعلی مساله طلاق در کشور ما از مرحله معضل اجتماعی نیز عبور کرده و به مرز بحران رسیده و به خصوص در پایتخت و حتی شهرهای مذهبی ، وضعیت حادی پیدا کرده که باید برای آن چاره ای مناسب اندیشید.

وی با اشاره به این که یکی از راه های جلوگیری از گسترش چنین معضلاتی این است که خانواده ها به بحث مشاوره چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن، اهمیت بیشتری بدهند، افزود: اگر ما بخواهیم جلوی طلاق و آواری که از این طریق به سست شدن کانون خانواده ها انجامیده را بگیریم یکی از راهکارهایش اهتمام به مساله مشاوره البته به طرز صحیح و به موقع آن است.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات خانوادگی به خصوص در رابطه با زوجین جوان با مشاوره قابل حل است، البته به شرطی که قبل از هر چیز طرفین معتقد به آن باشند و از نظرات مشاورین معتمد و باسواد و در عین حال متعهد در زندگی خود استفاده کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha