شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابطحی

حوزه/حجت الاسلام ابطحی گفت: امروز هم فریاد فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی این است، که چرا عده ای از انقلابیون از ولایت و ارزش ها فاصله گرفتند، چرا برخی انقلابیون پشیمان شده اند و از مسیر امام و رهبری جدا شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق ابطحی، پیش از ظهر امروز در مراسم عزای فاطمیه دفتر امام جمعه اصفهان، اظهار کرد: زندگانی حضرت زهرا (س) را می توان در سه فراز مهم مورد مطالعه قرارداد، یکی دوران 9 ساله ای که در خانه پیامبر(ص) هستند، مدت 9 ساله دومی که در خانه امیرالمومنین(ع) هستند و سومین فراز که از هر دو مهمتر است، مدت 75 تا 95 روز حیات آن حضرت پس از رحلت پیامبر(ص) است.

وی بیان کرد: در همه این مدت 18 سال عمر حضرت زهرا(س) ، درس‌های فراوانی برای همه شیعیان دارند، اما این مدت کوتاه بعد از پیامبر(ص) یک درس بزرگی را برای همه مسلمین و جامعه اسلامی دارند که دفاع از ازرش ها، قرآن، دین و دفاع از ولایت و رهبری جامعه است .

کارشناس دینی تصریح کرد: شرایط جامعه اسلامی به گونه ای شد که امیرالمونین(ع) در خطبه 5 نهج البلاغه می فرماید، اگر سخن می گفتم ودفاع  میکردم، می گفتند علی دنبال ریاست و مقام است و اگر سکوت می کردم، می گفتند علی از مرگ می ترسد،  از علی به دور است که از مرگ بترسم، انسی که علی با مرگ دارد از انس بچه به سینه مادر بیشتر است.

وی افزود: حضرت علی(ع) در خطبه سوم نهج البلاغه می فرماید، صبرکردم همچون کسی که خاری در چشم و استخوانی درگلو داشت، همچنین اصحاب امیرالمومنین(ع) چون سلمان و اباذر در شرایطی نبودند که به میدان بیایند و از آن حضرت دفاع کنند، لذا دفاع  از امیر المومنین منحصر به وجود حضرت زهرا(س) شد، اگر حضرت زهرا(س) به میدان آمد و از علی دفاع کرد،  دفاع از شوهر نبود، بلکه دفاع از رهبری جامعه اسلامی و امام عصر و زمانش بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی خاطرنشان کرد: امیر المومنین(ع) امام عصر و زمان حضرت زهرا(س) بود، حضرت با تمام وجود از امام زمانش دفاع کرد. دفاع از علی(ع) یعنی دفاع از قرآن، دفاع از دین و همه ارزش هایی که پیامبر اکرم(ص) برای جامعه اسلامی به ارمغان اورده است .

وی ابراز کرد: خطبه های که حضرت زهرا بیان فرمود، اگر پشت درب آمد و آسیب هایی را تحمل کرد، همگی در دفاع  از امام زمانش بود، خطبه حضرت زهرا در جمع مهاجرین و انصار وقتی به عیادت ایشان آمدند سراسر شامل دفاع از حضرت علی  و حقانیت آن امام بود، اعتراض به مردم زمانه برای عدم یاری امام زمان دراین خطبه مشهود است در این خطبه معیار وضع فعلی اصحاب و یاران برای حضرت زهرا مهم بود.

استاد حوزه عنوان کرد: حضرت زهرا(س) دراین خطبه خطاب به زنان مهاجرین و انصار می فرماید، وای به حال مردان شما  که از مسیر پیامبر فاصله گرفتند و چرا از اطبای دین و دنیای خود د.ر شدند و چرا از مسیر پیامبر و قرآن و ولایت فاصله گرفتید، این حرف کهنه نشده است و امروزهم مطرح است.

وی افزود: امروز هم فریاد فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی این است، که چرا عده ای از انقلابیون از ولایت و ارزش ها فاصله گرفتند، چرا برخی انقلابیون پشیمان شده اند و از مسیر امام و رهبری جدا شده اند.

نماینده اسبق ولی فقیه در هوا و فضای سپاه بیان کرد: حضرت زهرا(س) دراین خطبه می فرماید ، در حضرت علی پنج خصوصیت بود که جامعه آن زمان نمی توانست تحمل کند، نخست آنکه  مردم زمانه از شمشمیر حضرت علی(ع) می ترسند، دوم اینکه علی(ع) نترس است، سوم اینکه علی(ع) در برخورد با خلاف ها جدی و سرسخت بود و بعد اینکه علی(ع) فقط برای خدا مبارزه  می کند، به خدا قسم اگر از علی(ع) فاصله نمی گرفتید و همراه او بوید، شما را به سرچشمه های حقایق و معارف می برد

وی اضافه کرد: پیام و درس بزرگ حضرت زهرا(س) در خطبه خود، این بود که علی و ولایت را رها کردید که خسران دیدید، در پایان خطبه حضرت زهرا(س) می فرماید، ای مردم با این کاری که کردید نطفه فساد را بستید و به جای شیر از شتر خلافت، خون بنوشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha