پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طبرسی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی ساری

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه مازندران از حوزه های علمیه به عنوان مرکز نشر دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: امروز رسالت حوزه پرورش طلاب مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است که بتوانند از دین و ارزش های الهی به خوبی حراست و پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز با حضور در مدرسه علمیه امام علی(ع)، با اساتید و طلاب این مدرسه گفت و گو کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در این دیدار، با بیان این که طلاب باید قدردان این فرصتی که در آن قرار دارند، باشند، افزود: یک طلبه باید از این فرصت به وجود آمده به نحو مطلوب و در جهت علم آموزی بهره گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که هیچ ارزشی بالاتر از حرکت در مسیر انبیاء و اولیای الهی نیست، خاطرنشان کرد: امروز یک طلبه ادامه دهنده همان مسیری است که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در گذشته پیمودند.

آیت الله طبرسی با بیان این که لباس روحانیت آرم نبوت است، بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت از سوی طلاب و روحانیان تأکید کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه توان و تلاش طلاب باید در جهت آموختن علم دین و تهذیب نفس به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: یک طلبه نباید لحظه از عمر خود را به بطالت بگذارند، بلکه باید برای همه لحظات زندگی خود برنامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آموختن علم دین و انتقال آن به تشنگان معارف الهی وظیفه و کار ارزشمندی است، تصریح کرد: به طور حتم کسانی که در این مسیر گام بر می دارند مورد لطف و عنایت خداوند متعال و حضرت ولیعصر(عج) قرار خواهند گرفت.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که طلاب برای شناخت و فهم عمیق و دقیق معارف اسلامی نیازمند تفقه در دین هستند، خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای می خواهد در علم آموزی موفق باشد نباید تفقه در دین را فراموش کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که طلاب با خوب بیاموزند و در ادامه آموخته های خود را به جامعه منتقل کنند، بیان داشت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند آموزه های دینی و ارزش های الهی است.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران از حوزه های علمیه به عنوان مرکز نشر دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: امروز رسالت حوزه، پرورش طلاب مهذب و در تراز انقلاب اسلامی است که بتوانند دین و ارزش های الهی به خوبی حراست و پشتیبانی کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که شخصیت های بزرگی در حوزه های علمیه رشد کرده اند که امروز مایه مباهات و فخر جهان اسلام هستند، بیان داشت: امروز نیز خروجی حوزه های علمیه باید چنین شخصیت های بزرگی باشد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که امروز توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی باید در اولویت برنامه های حوزه قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران و اساتید حوزه باید در کنار برنامه های علمی و آموزشی، برگزاری دروس اخلاق و همچنین برنامه های تربیتی را به طور جدی دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز ظرفیت های خوبی در مدارس علمیه به وجود آمده که نباید آنها را از دست داد، افزود: طلاب باید از این ظرفیت های موجود در جهت علم آموزی به خوبی بهره گیرند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha