جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست قطب پنج کمیته همکاریها

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با بیان این‌که همکاری حوزه و آموزش و پرورش، توأم با برنامه‌ریزی مجدانه و فعالیت مشترک می‌تواند تحول بنیادین در کشور ایجاد کند، گفت: آموزش و پرورش باید همسو با نظام اسلامی، رشد و توسعه کیفی و کمی داشته باشد تا سرنوشت کشور به بهترین شکل رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاریحوزه»  از کرمان، محمد محسن بیگی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمان در نشست دبیران قطب پنج ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در محل اداره کل آموزش و پرورش کرمان، گفت: حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می توانند در توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی بسیار موفق و موثر عمل کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان افزود: عمده مسائلی که باید به آن توجه شود، دغدغه خاطر نسبت به تربیت دینی دانش‌آموزان است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط در کنار آموزش و پرورش است.

*تحول بنیادین در گرو همکاری با حوزه است

نایب رئیس کمنیته همکاری های استان کرمان تصریح کرد: آموزش و پرورش کرمان در اجرای فعالیت‌های خود در مسیر ترویج فرهنگ دینی، از حمایت‌های شخصیت‌های مذهبی در دانشگاه و حوزه علمیه استفاده می کند.

وی با بیان این‌که همکاری حوزه و آموزش و پرورش، توأم با برنامه‌ریزی مجدانه و فعالیت مشترک می‌تواند تحول بنیادین در کشور ایجاد کند، یادآور شد: آموزش و پرورش باید همسو با نظام اسلامی، رشد و توسعه کیفی و کمی داشته باشد تا سرنوشت کشور به بهترین شکل رقم بخورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تهاجم دشمن از طریق فضای مجازی، گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی و توطئه های ضد دینی، همه مسئولین و مردم باید دغدغه دین و تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان را داشته باشند.

*حضور بیش از ۲۰۰ روحانی معلم در کرمان

محسن بیگی با اشاره به حضور بالغ بر ۲۰۰ معلم با تحصیلات حوزوی در مدارس استان، افزود: تنها راه رسیدن به اهداف آموزش و پرورش، تربیت دینی دانش آموزان  با رویکرد تولید علم است تا در تمام زمینه ها خودکفا باشیم .

محسن بیگی، توجه به آسیب های اجتماعی در  جامعه و راه های جلوگیری از آن ها را ضروری دانست و افزود: توجه به همه نیاز های دانش آموزان در مدرسه و افزایش روحیه مطالبه گری و  پرسش گری در بین دانش آموزان باید اولویت همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.

برپایه این گزارش جلسه کمیته قطب پنج همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، حجت الاسلام درودی معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه و وزارت آموزش و پرورش، رحیمی معاون پژوهش ستاد و نمایندگان استان های یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، کرمان به میزبانی استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha