جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به در پیش بودن سال جدید از اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند در ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: این طرح تا پانزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاریحوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست خبری با رسانه های استان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اجرای طرح سوگواره یاس نبوی را یکی از شاخص ترین برنامه های این ایام عنوان کرد و گفت: این طرح در 250 امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به برپایی خیمه های معرفت در این طرح اشاره کرد و با بیان این که بیش از 90 مبلغ دینی در این طرح با مجموعه اوقاف همکاری دارند، افزود: اقامه نماز، پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی، برنامه های تربیتی و اخلاقی و همچنین مسائل مشاوره ای از جمله وظایف مبلغان همکار در این طرح است.

حجت الاسلام حیدری همچنین با بیان این که مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) نیز در 130 بقعه متبرکه مازندران برگزار خواهد شد، گفت: امروز باید تلاش کنیم تا سطح شناخت جامعه نسبت به سیره آن حضرت را افزایش دهیم.

مدیر کل اوقاف مازندران از خطبه فدکیه به عنوان سند مظلومیت اهل بیت(ع) و همچنین سند ولایت مداری حضرت زهرا(س) یاد کرد و افزود: همچنین در روز شهادت آن بانوی ارزشمند اسلام مراسم قرائت خطبه فدکیه در 115 بقعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) در همه امور می تواند الگوی ارزشمندی برای جامعه ما باشد، خاطرنشان کرد: آن بانوی نمونه جهان اسلام تا آخرین لحظه پای ولایت ماند و از جایگاه ولایت و رهبری دفاع کردند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که ولایت مداری آن بانو امروز باید برای جامعه ما درس بزرگی باشد، تصریح کرد: باید در همه حال پیرو ولایت و رهبری باشیم و در همان مسیری که ولایت تعیین کرده اند گام برداریم.

مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید بر ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه، تصریح کرد: جامعه امروز برای برون رفت از بحران های فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش نیازمند بهره گیری از فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه سیره فاطمی است.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سال جدید از اجرای طرح آرامش بهاری از 25 اسفند در 300 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: این طرح تا پانزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سازمان امور خیریه هر ساله به منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی و نیز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و  بقاع متبرکه، طرح نوروزی آرامش بهاری را در جوار اماکن متبرکه سراسر کشور اجرا می کند، افزود: این طرح امسال نیز با برنامه های متنوع دینی و فرهنگی در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق مطالبات معظم له در این باره کمر همت بست، گفت: در همین راستا با طراحی و اجرای طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی گامی مناسب در جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برداشته است.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بهترین راه ترویج وقف و موقفات از نظر رهبر انقلاب اسلامی، اجرای امینانه نیت واقفان است،گفت: منابعی که دریافت می‌شود براساس نیت واقفان در همان شهر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شاهد احیاء موقوفات در کشور هستیم، تصریح کرد: در گذشته رژیم طاغوت همه توان خود را برای از بین بردن موقوفات در کشور به کار گرفته بود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که شناسنامه دار کردن موقوفات یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف در جهت حفظ و تقویت فرهنگ وقف در جامعه است، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف این اقدام بزرگ را با همراهی و همدلی متولیان استانی در حال پیگیری است.

وی اشاره به این که تاکنون 948 سند به مساحت 16 هزار 761 هکتار و به میزان بیش از 17 هزار 241 رقبه موقوفات استان سنددار شده اند، بیان داشت: تلاش خواهیم کرد این روند با جدیت بیشتری دنبال شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که بسیاری از دستاوردهای اوقاف را مدیون نظام انقلاب اسلامی ایران هستیم، گفت: بیش از 270 موقوفه در استان از محل سرمایه‌گذاری و تبدیل به احسن در حال ساخت‌وساز است و مباحث وصول مطالبات در معاونت بهره‌وری در حال پیگیری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز مسأله وقف باید متناسب با نیازهای روز جامعه دنبال شود، خاطرنشان کرد: باید وقف در جامعه امروز به سمت مسائل درمانی، آموزشی، فرهنگی و علمی پیش رود تا بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه را جامه عمل بپوشانیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha