شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: زندگی و فعالیت سیاسی حضرت زهرا(س) تئوری تئوریسین‌های جدایی دین از سیاست را ناکارآمد کرد و گفتمان نورانی ایشان در حوزه فعالیت‌های سیاسی کامل‌ترین و جامعه‌ترین الگو برای رسیدن به تعالی در جوامع اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاریحوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بابل برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، گفت: جایگاه ولایت در جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است و امروز باید سیره و منش نورانی حضرت زهرا(س) و سبک زندگی حضرت در جامعه اسلامی تبیین شود.

وی در ادامه دفاع از جایگاه امامت و ولایت را درس بزرگ حضرت زهرا(س) برای مسلمانان به‌ویژه شیعیان دانست و افزود: این بانوی شهیده اسلام با نثار جان خود در راه امامت و ولایت درس بزرگی به مسلمانان به ویژه شیعیان جهان داد که امروز شهدای ایران اسلامی با تاسی از سیره نورانی آن حضرت در برابر خصم و جبهه کفر کفر و نفاق ایستاده‌اند و به مبارزه برخاسته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به میزبانی استان از لاله‌های گمنام دفاع مقدس در این ایام اشاره و کرد و افزود: همه عمر پربرکت حضرت زهرای مرضیه سراسر درس است و مبارزه و این به برکت گفتمان ایستادگی و مقاومت در سیره ولایت تحقق یافته است و باید این گفتمان نورانی برای آحاد جامعه و جهان اسلام تبیین شود.

حجت الاسلام شکریان حضرت زهرا(س) را بارزترین و بی‌بدیل‌ترین الگوی ولایت‌مداری دانست و ادامه داد: در جامعه‌ای که باور به ولایت در آن یک اصل اساسی قلمداد می‌شود، حیات طیبه خواهد داشت و پویایی در آن نمود پیدا خواهد کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به گوشه‌ایی از فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا(س) در دوران حیات پربرکتشان اشاره کرد و گفت: زندگی و فعالیت سیاسی حضرت زهرا(س) تئوری تئوریسین‌های جدایی دین از سیاست را ناکارآمد کرد و گفتمان نورانی ایشان در حوزه فعالیت‌های سیاسی کامل‌ترین و جامعه‌ترین الگو  برای رسیدن به تعالی در جوامع اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ولایت مداری این بانوی نمونه اسلام و دفاع از حضرت علی(ع) به عنوان امری شخصی و فردی نبوده است، ادامه داد: حرکت حضرت فاطمه(س) در این رابطه، حرکتی در راستای حمایت از امت اسلامی و رسالت مکتبی به شمار می آید.

وی به خطبه های شجاعانه حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از امامت و ولایت اشاره کرد و بیان داشت: خطابه آتشین ایشان در مسجد و پاسداری از ولایت، نشان دهنده این است که یک زن در سخت ترین شرایط همچون استوانه ای محکم، محور یک حرکت اجتماعی و سیاسی قرار دارد که حضرت زهرا (س) محور تداوم مقاومت و حفظ ولایت بودند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا (س) در اوج غربت ولایت و امامت، به دفاع از آن پرداخت، خاطرنشان کرد: اگر ما امروز جایگاه ولایت را در نظام اسلامی در اوج می‌بینیم، مرهون از خودگذشتگی‌ها و نقش‌آفرینی شخصیت‌های ممتازی همچون حضرت فاطمه(س) در طول تاریخ است.

وی با اشاره به این که فاطمه(س) به دخترها و زن ها می آموزد که مسؤولیت شناس و مسؤولیت پذیر باشند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) به همه می آموزند که چگونه از یک زندگی طیبه و حیات پربار انسانی برخوردار گردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حضرت زهرا(س) را آیینه تمام‌نمای رفتار، اخلاق و تدبیر یک زن مسلمان دانست و گفت: آنچه به این برجستگی‌های اخلاقی و معنوی روح و عظمت می‌بخشد، پرورش بی‌نظیر او در دامن پیامبر‌اکرم(ص) بوده که حضرت زهرا(س) را بانوی خودساخته و عزتمند کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha