پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش همیاران سلامت

حوزه/ اولین همایش گروه های جهادی « همیاران سلامت»، به همت مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان، در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام علي حسيني فر، امروز در همايش « همیاران سلامت»، در سنندج اظهار داشت: همانطوري که مي دانیم مسئله سلامت جزو اولين مسايل مهم زندگي جوامع بشري است، پيشوايان ما هم نسبت به بحث سلامت و پيشگيري دغدغه زيادي داشته اند که مي توان با جستجو در روایات ائمه معصومين(ع) نسبت به  اهميت موضوع اطلاعات بيشتري کسب نمود.

مدير مرکز خدمات حوزه علميه استان کردستان ادامه داد: تا يک دهه اخير رويکرد جهاني در بحث سلامت؛ درمان محور بوده، ولي امروزه اين رويکرد منسوخ شده و به سمت پيشگيري تغيير کرده است.

اين مسئول حوزوی اظهار کرد: رويکرد مرکز خدمات نيز در بخش سلامت تقدم پيشگيري بر درمان است و برگزاري دوره هاي آموزشي بهداشتي و سلامت براي حوزويان و خانواده هاي آنان مهم ترين گامهاي مرکز براي دستيابي به اهداف اين رويکرد مهم و مورد تاييد است.

حجت الاسلام حسيني فر ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه اي که با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي بسته شده و با همکاري آنها بيماري هاي شاخص براساس مناطق مختلف احصاء شده، همچنين با بررسي اسناد پزشکي که طلاب به بيمه تکميلي ارائه مي کنند نوع بيماري هايي که بيشتر در بين طلاب و خانواده هاي آنان شايع است، مشخص شده و براساس اين اطلاعات اقدام به برگزاري کارگاه هاي آموزشي با همکاري دانشگاه علوم پزشکي نموده ايم.

مدير مرکز خدمات حوزه علميه استان کردستان افزود: سلامت جسم، سلامت روان، طلب سنتي، امداد و نجات، سبک زندگي و تغذيه، پنج سرفصل کارگاه هاي آموزشي مرکز هستند که اميدواريم با برنامه ريزي ها و اقداماتي که انجام شده است به جايي برسيم که جامعه هدف مرکز خدمات در اين 5 سرفصل کمترين مشکل را داشته باشند.

حجت الاسلام حسيني فر اضافه کرد: بخش سلامت در پرتال مرکز خدمات راه اندازي شده و هر هفته به روز شده و براساس نياز جامعه هدف، اطلاعات پزشکي و سلامت در آن بارگذاري مي شود. برگزاري مسابقات پيامکي ويژه طلاب و روحانيون و خانواده ها از ديگر برنامه ها در حوزه آموزش سلامت است.

مدير مرکز خدمات حوزه علميه استان کردستان اعلام کرد: طرح سنجش سلامت امسال براي پنجمين سال پياپي اجراي مي شود و براساس اين طرح طلاب قبل از ورود به حوزه مورد سنجش سلامت قرار گرفته و از وضعيت سلامت جسمي و روحي آنها آگاه مي شويم و براي آنان پرونده سلامت تشکيل مي دهيم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه علميه استان کردستان تمام تلاش خود را براي خدمت رساني به سربازان حضرت ولي عصر (عج) انجام مي دهد، اما براي ارائه خدمات هرچه بهتر نيازمند همکاري طلاب عزيز هستيم.

حجت الاسلام حسيني فر با بیان این که تشکيل گروه هاي جهادي تحت عنوان «همياران سلامت» از برنامه هاي ويژه و جديد اين مرکز در حوزه سلامت است، اظهار داشت: همياران سلامت در واقع جمعي از طلاب افتخاري خود جوش و با روحيه جهادي هستند که براي گسترش و ارتقاء فرهنگ سلامت به مرکز خدمات حوزه علميه استان مدد و ياری مي رسانند.

وي به مهمترين اهداف اين گروه اشاره کرد و گفت: اولين هدف این گروه جهادی، عمق بخشيدن به رابطه ميان مرکز و طلاب و خانواده ها ، دومين هدف نيز انتقال نيازهاي بهداشتی و سلامت گروه هدف به مرکز خدمات و اطلاع رساني خدمات در حال ارائه معاونت سلامت و امور بيمه به گروه هدف سومين هدف از تشکیل اين گروه است.

مدير مرکز خدمات حوزه علميه استان کردستان ادامه داد: همايش امروز داراي 5 کارگاه تخصصي شامل اصول خود مراقبتي، مديريت استرس، اصول تغذيه سالم، نقش ترک در سلامتي و نحوه انتقال مطالب و برنامه هاي سلامت بدني و.. مي باشد. در همين جا از مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکي بخاطر همکاري و همراهي خوبشان تقدير و تشکر مي کنم و اميدوارم که اين همکاري ها ادامه داشته باشد.

براساس اين گزارش، اين همايش يک روزه داراي 5 کارگاه بود که کارگاه اول تحت عنوان « اصول اوليه خودمراقبتي توسط خانم فتح يونسي تدريس گرديد. کارگاه دوم نيز کارگاه «اصول تغذيه سالم» که تدريس اين کارگاه را خانم وفايي بر عهده داشت. سومين کارگاه نيز کارگاه «مديريت استرس» بود که خانم حميدي کار تدريس آن را عهده دار بود. چهارمين کارگاه نیز «نحوه انتقال برنامه هاي سلامت به مخاطبين» بود که مديريت اين کلاس را نيز خانم فتح يونسي بر عهده داشت. پنجمين کارگاه اين همايش يک روزه، کارگاه «نقش تحرک در سلامت» بود که مدرس اين کلاس برعهده يکي از کارشناسان تربيت بدني سنندج بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha