جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/حضرت زهرا(س) چون توطئه را درک کرده بودند با شجاعت به میدان آمدند و توطئه معاندین را با شهادت مظلومانه خود خنثی و قلبها را بیدار کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در شب شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور اقشار مختلف مردم  در منزل آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم برگزار شد گفت:  برابر نقل 95روز امشب شهادت تنها یادگار رسول خدا(ص)، حضرت فاطمه(س) است، مرحوم کلینی نقل کرده« وقتی حضرت زهرا(س) به شهادت رسیدند، حضرت علی(ع) بدن مطهره را مخفیانه به خاک سپردند، بعد روبه مضجع پیامبر(ص) ایستاد و فرمودند« سلام من بر شما ای رسول خدا(ص) و سلام دختر برشما باد».

 عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه مخفی بودن قبر مطهر حضرت زهرا(س) قطعا اسراری دارد، اما بر اساس روایت معتبره قبر مطهره در بیت است، افزود: اگر چه روایات درمورد مخفی بودن قبر آن بانو در مکانهای مختلف و متعدد وجود دارد،ولی روایت در مورد مدفون بودن حضرت زهرا(س) در درون بیت، معتبر است.

این استاد حوزه عنوان کرد: به هر حال شهادت حضرت زهرا(س) داغ سنگین بر حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) ایجاد کرد، ولی حضرت علی(ع) مأمور به صبر بودند.

وی اظهار داشت: شهادت زهرا(س) و اهل بیت(ع) نشان از مظلومیت این بزرگوارن است. اهل بیت(ع) برای دفاع از دین و حقانیت اسلام هرگز در برابر ظلم سکوت نکردند و مراحل و شرایط مختلف به مبارزه و بیداری گری علیه ظلم می پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: شهادت حضرت فاطمه(س) و مخفی بودن قبرش، نشانه دفاع از ولایت و مظلومیت تنها فرزند پیامبر(ص) است.این بانو چون توطئه را درک کرده بودند با شجاعت به میدان آمدند و توطئه معاندین را با شهادت مظلومانه خود خنثی و قلبها را بیدار کردند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha