شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هتل های لوکس مالزی به کارمندان اجازه نماز خواندن هم نمی دهند

حوزه/ در پی انتشار خبر ممنوعیت حجاب در ۱۳ هتل لوکس و پنج ستاره در مالزی، تحقیقات بیشتر بازرسان و گفتگو با کارکنان هتل ها مشکل دیگری را افشاء کرد و پرده از تبعیض بیشتری علیه کارکنان مسلمان برداشته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از malaysiandigest، در پی انتشار خبر ممنوعیت حجاب در برخی هتل های لوکس و پنج ستاره در مالزی، تحقیقات نشان داد که کارکنان این هتل ها نه تنها اجازه حجاب گذاشتن ندارند بلکه از نماز خواندن نیز محروم هستند.

به گفته وزیر منابع انسانی مالزی از 88 هتل در شبه جزیره مالزی، 13 هتل حجاب را برای کارکنان زن مسلمان ممنوع ساخته است. در پی ناآرامی ها در این رابطه، سه سازمان شامل انجمن هتل های مالزی، انجمن مالکین هتل های مالزی و انجمن بودجه هتل های مالزی متعهد به تغییر وضعیت کنونی شدند.

در ادامه تحقیقات افشاءگری های بیشتری انجام گرفت و بازرسان متوجه شدند که تبعیض علیه کارکنان مسلمان تنها به حجاب محدود نمی شود. نجوا سکنیه کارمند سابق هتلی در مالزی درباره تبعیض های علیه زنان محجبه گفت: زمانی که برای مصاحبه در یک هتل پنج ستاره رفته بودم، مصاحبه کنندگان از من خواستند حجابم را دربیاورم تا مطمئن شوند که ظاهر مناسبی دارم. زمانی که حاضر نشدم حجابم را دربیاوم آن ها به من متذکر شدند که جایی برای اعتقادات و تعهدات مذهبی در صنعت هتل داری نیست!

سرپرست اجازه نماز خواندن نمی دهد!

عایشه دانیا کارمند 26 ساله یک هتل پنج ستاره دیگر در مالزی نیز افشاء کرده که سرپرستش در هتل به او اجازه نماز خواندن نمی دهد.

عمر سیف ال دیگر کارمند مسلمان دیگری یک هتل پنج ستاره در مالزی نسبت به مشکلات پیش رویش برای نماز خواندن شکایت کرده است. وی در این باره گفت: جدای اینکه گاهی نمازهای ظهرم به خاطر وضعیت کاری دچار مشکل می شدند، به نمازهای جمعه نیز نمی رسیدم زیرا سرپرست به من اجازه رفتن نمی داد.

درحالی که دیگر کارکنان هتل ها نیز اعترافات مشابهی داشته اند، نگرانی ها نسبت به وضعیت مسلمانان در هتل های لوکس مالزی افزایش پیدا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha