شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه بهشهر

حوزه/ امام جمعه بهشهر، با بیان این که دخت گرامی نبی مکرم اسلام دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیاء الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر اسلام سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با بیان این که حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) کوثر قرآن است، گفت: ایشان دختر نبوت است همان پیغمبری که به عنوان رحمت گسترده الهی، اسوه و مقتدا و سرمشق زندگی بشریت است.

وی با بیان این که دخت گرامی نبی مکرم اسلام دریای معارف توحیدی، الگو و اسوه همه اولیاء الهی است، افزود: زندگی کوتاه این گوهر اسلام سرشار از معرفت الهی بود که الگوبرداری از آن به یقین تعالی و سعادت را برای همه به ارمغان خواهد داشت. 

امام جمعه بهشهر تصریح کرد: شناخت شخصیت و سیره علمی حضرت زهرا(س) به قدری دارای عظمت است، که اگر کسی قطره‌ای از آن را در زندگی خود به کار بندد خیر دنیا و آخرت خود را تضمین و به تحقیق به درجات عالی دنیوی و اخروی خواهد رسید.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) با علم و منطق از حق ولایت و امامت دفاع کرد، گفت: این بانوی نمونه اسلام با همه توان خود در برابر منحرفان خط ولایت ایستادگی کرد و اجازه نداد که حق امامت و ولایت علی(ع) ضایع شود.

حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در دوران عمر کوتاه اما پربرکت خود مشکلات و ناملایمات بسیاری را تحمل کردند؛ اما هیچ‌گاه از راه دین خارج نشدند و همواره در همه حال همراه و همگام پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که حضرت فاطمه همسر ولایت است، افزود: ایشان همسر مولایی هستند که معیار شناخت مؤمن از غیرمؤمن است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به کلامی از پیامبر گرامی اسلام در خصوص جایگاه حضرت علی(ع) گفت: نبی مکرم اسلام فرمودند؛ یا علی، مؤمنان پس از من به تو شناخته می شوند و هرکسی تو را دوست بدارد راه و رسم تو را انتخاب می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند هرکس به سیره مولا علی پای بند باشد مؤمن است و هرکسی راه امام علی(ع) را طی نکند به ادب ایشانن تربیت نگردد و خود را پیرو او نداند در مسیر ضلال و گمراهی قرار می گیرد و در این چهار راه دنیا نمی داند به کدام سو برود.

حجت الاسلام جباری، به سخنان پیامبر گرامی اسلام در خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند هرکسی فاطمه را دوست بدارد در قیامت با من خواهد بود و هرکسی فاطمه را به خشم دربیاورد این آدم در آتش است.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) تنها مادر امام حسن و حسین نیست بلکه مادر خاتم الانبیاء و اشرف اوصیاء حضرت محمد(ص) است، خاطرنشان کرد: آدم، حوا و همه انبیاء به تفیل وجود پیغمبر آفریده شده اند.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: به این دلیل به فاطمه، فاطمه گفته اند زیرا در درک ژرفای شخصیت فاطمه در عجز و ناتوانی هستند.

وی با بیان این که در روایتی آمده فاطمه لیله القدر است، افزود: چه کسی می تواند آن بانوی برجسته اسلام را بشناسد، ایشان شخصیتی هستند که وقتی در محراب عبادت قرار می گیرد هزار فرشته مقرب ذات خدای سبحان و منان به او درود می فرستند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر گفت: وقتی این بزرگ جهان اسلام با خداوند متعال به راز و نیاز می پردازند فرشتگان با ایشان حرف می زنند و همان سخنی که با مریم‌ داشتند با فاطمه نیز دارند.

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود به دلایل بتول نامیدن حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: دلیل این نام نهادن زیرا وجود مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) از همه آلودگی ها به دور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت فاطمه(س) شخصیتی است که پیامبر گرامی اسلام در خصوص ایشان فرموند: فاطمه، هرکسی به نام نامی تو صلوات بفرستد خدا او را مورد مغفرت قرار می دهد و او را به من‌ملحق‌می کند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره به این که هرکس به فاطمه صلوات بفرستد خدا او را می آمرزد، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیتی هستند که وقتی بر پیامبر گرامی اسلام وارد می شد نه تنها پیامبر برای او بلند می شد بلکه ایشان را در جایگاه خود می نشاند و دست فاطمه را می بوسید.

امام جمعه بهشهر در پایان سخنان خود به برخی امتیازات حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) محور غضب و رضای ذات مقدس پروردگار است، خدا به غضب فاطمه غضب و به رضای فاطمه راضی و خشنود می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha