پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدوی

آیت الله مهدوی، اظهار علاقه به حضرت علی(ع) وحضرت زهرا(س) درحقیقت راهی به سوی خداوند است گفت: براساس آیه ۲۷و۵۷ سوره فرقان کسانی که مودت و محبت اهل بیت(ع) را نداشته باشند ظالم بوده و در روز قیامت حسرت عظیم می خورند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در جلسه عزای فاطمی رزمندگان اسلام اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) در حدود ٧٥ الي٩٥ روز بعد از پدر بزرگوارشان به شهادت رسیدند و علت اين اختلاف عددي اين است كه اين دو كلمه در گذشته و در زبان عربي يكسان و بدون نقطه نوشته مي شده است.

وی  با اشاره به آيات و روايات در زمینه فضائل حضرت زهرا(س) بيان كرد: هر كس در روز سوم ماه جمادي الثاني زیارت خاصه حضرت فاطمه«سلام‌الله‌علیها» را بخواند و از خداوند طلب آمرزش كند، بخشيده خواهد شد كه اين زيارت شامل سه سلام و دعايي بعد از آن است.

امام جمعه موقت اصفهان  اظهار كرد: در اين دعا از خداوند مي خواهيم همه ما را اهل بهشت قرار دهد و ما را انیس اهل بيت(ع) کند.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان این که همواره یکی ازبیماریهایی که اغلب ما به آن مبتلا هستیم بیماری غفلت است و راه درمان این بیماری ذکر ویادخدا است گفت : ذکرانواع واقسامی دارد که یکی از مصادیق آن مجالس عزای اهل بیت وخاصه مجالس فاطمیه است.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: آنچه که مهم است این بوده که  این حالت خوب ومعنوی حاصله از مجالس ذکر را بتوانیم تداوم بدهیم  و از غافلان مباشیم.

وی درادامه اشاره ای به آیه 27 سوره فرقان کرد که می فرماید ظالم روز قیامت دو دست خود را از حسرت گاز می گیرد، بیان کرد: در روایت آمده است یکی از مصادیق ظالم آن است که فرد ارتباط خودش را با پیامبر اهل بیت و همچنین جلسات فاطمی قطع کرده است

عضو خبرگان ر هبری بیان کرد: در ادامه این آیه، آمده است که ظالم می گوید  ای کاش من یک راهی با پیامبر گرفته بودم؛ منظور از راه (سبیل) که دراین آیه بیان شده مطابق آیه 57 سوره فرقان مودت ذی القربی(اهل بیت) بوده که راه به سوی خداوند  است.

وی، اظهار علاقه به حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) درحقیقت راهی به سوی خداوند است گفت: براساس آیه 27و57 سوره فرقان کسانی که مودت  و محبت اهل بیت(ع) را نداشته باشند ظالم بوده  و در روز قیامت حسرت عظیم می خورند. براساس تفاسیر این آیات ظالم مورد اشاره این آیه غاصب اول است که ارتباطش را با رسول الله قطع کرد. 

آیت الله مهدوی افزود: کسانی که در جلسات عزای حسینی و فاطمی و مجالس دینی شرکت نمی کنند و رابطه خود را قطع کرده اند ظلم  به خود می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: در آیه بعدی یعنی 28 سوره فرقان برجایگاه مهم رفیق درمسیر وصل به خداوند اشاره دارد و بیان می کند نگرفتن رفیق بد عامل گرفتن راهی به سوی اهل بیت است که امروزه فضای مجازی یکی از مصادیق رفیق بد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha