جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهدای گمنام

حوزه/مراسم وداع با شهدا در مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد با حضور مسئولان، اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، مراسم وداع با شهدا در مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تسلیت سالروز شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه(س) در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، گرامیداشت یاد شهیدان را امری ضروری برای جامعه دانست.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی گفت: شهدایی که امروز به مدرسه علمیه امام خمینی(ره) آورده شده اند، کوچکترین آنها دارای 17 سال سن و بزرگترین آنها در زمان شهادت 26 سال سن داشته است.

وی با یادآوری اینکه خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: استان دارای 72 شهید طلبه و همچنین هفت شهید مدافع حرم است که در مبارزه با تکفیری ها به شهادت رسیده و دین خود را به اسلام ادا کرده اند.

وی، شمار شهدای گلگون کفن استان را سه هزار شهید برشمرد و افزود: امروز فضای استان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور شهدای گمنام و شهدای شناسایی شده تازه تفحص شده عطرآگین به عطر شهادت شده است و برنامه ای که امروز در این محل برگزار شده فضای معنوی به جلسه بخشیده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با قدردانی از مسئولان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در برگزاری این مراسم گفت: امروز ما مهمان شهدا هستیم و همواره باید در مسیر آرمان های والای شهدا حرکت کنیم.

برگزاری مداحی و سینه زنی و عزاداری نیز از دیگر برنامه های وداع با پیکرهای مطهر شهدای گمنام بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha