جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم رونمایی کتاب "الطلاق بین الفراق و الوفاق" برگزار شد

حوزه/ مراسم رونمایی کتاب "الطلاق بین الفراق و الوفاق" نوشته حجت الاسلام و المسلمین شیخ یوسف السبیتی العاملی با حضور شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  مراسم رونمایی کتاب "الطلاق بین الفراق و الوفاق" نوشته حجت الاسلام و المسلمین شیخ یوسف السبیتی العاملی با حضور شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان برگزار شد.

این مراسم در ساختمان تجمع علمای مسلمان لبنان و با حضور جمعی از علما و مردم انجام گرفت.

در آغاز مراسم شیخ حسان عبدالله عضو تجمع علمای مسلمان لبنان به سخنرانی پرداخت و گفت: کتاب شیخ یوسف السبیتی بسیار ارزشمند و به مطالعه و آشنایی با آن نیازمندیم. ما نیاز داریم در خصوص وضعیت طلاق که در جوامع ما گسترش یافته بررسی و مطالعه داشته باشیم.

سپس شیخ السبیتی مؤلف کتاب گفت: این کتاب مشتمل بر حاشیه ای علمی، استدلالی، فقهی و اصولی است بر متن کتاب تحریر الوسلیه امام خمینی.

وی افزود: به خاطر اینکه امام خمینی در رسانه ها به عنوان یک رهبر سیاسی بزرگ و رهبر جمهوری اسلامی شناخته شده است، در این کتاب سعی کردم به ابعاد علمی و مرجعیتی امام خمینی بپردازم و آن را برجسته سازم.

شیخ السبیتی تصریح کرد: از مسئولان می خواهیم به سوی حوزه های علمیه و اهل علم دست یاری دراز کنند تا آنان بتوانند با فراغ بال به تحصیل بپردازدند و به کمترین سطح تحصیلات حوزوی اکتفا نکنند و با تحصیلات خود یک عالم اسلامی یا روحانی شود به اولویت های جامعه مثل نماز میت، عقد ازدواج و غیر آن بپردازد؛ چرا که بسیار نیازمند علمایی هستیم که امت اسلامی را برانگیزد و پرچم حق، عدالت و هدایت را برافراشته کند.

در پایان مراسم شیخ نعیم قاسم گفت: از شیخ السبیتی به خاطر نوشتن کتاب در خصوص طلاق تشکر و قدر دانی می کنم، زیرا جامعه ما نیازمند آگاهی از احکام طلاق دارد و  اشکالات شرعی بسیاری پیش می آید که نیازمند پاسخگویی علمی و دینی است.

وی افزود: همانطور که ما به عنوان حزب الله در رعایت احکام شرعی در تمامی امور دینی تلاش می کنیم، در حمایت از سرزمین و آب های خود سعی می کنیم و نمی پذیریم که حتی یک وجب از خاک یا دریای ما به اشغال در آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha